Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BIL281
Ders İsmi: Staj(Mesleki Çalışma)
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Ahmet Selim Över
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin mesleki deneyim kazanmaları amacıyla yapacakları seçime göre ya 10 gün boyunca Bilgisayar Programcılığı mesleğini yerinde görerek ya da proje çalışması yaparak tanıması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği: Öğrenciler bu ders kapsamında Zorunlu Staj yapabilir veya Mesleki Çalışma Projesi yürütebilirler.
STAJ YAPMAYI TERCİH EDEN öğrenciler Bilişim Teknolojileri, Bilgisayar Yazılımı vb. departmanları bulunan firmalarda veya teknoloji şirketlerinde ON İŞ GÜNÜ çalışarak staj eğitimini tamamlarlar.
MESLEKİ ÇALIŞMA PROJESİ yürütmeyi tercih eden öğrenciler Bilgisayar Programcılığı mesleğine ilişkin dersin öğretim elemanı tarafından verilecek proje çalışmasını yaparak eğitimini tamamlarlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar Programcısının çalışma koşullarını öğrenir.
2) Teorik bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
3) Çalışma yaşamına başlamadan önce alanında deneyim sahibi olur.
4) Kendisine uygun çalışma şeklini seçme yeteneği kazanır.
5) Takım çalışması becerisine sahip olur.
6) Bireysel çalışmayı öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yazılım geliştirme ortamlarını tanıma Yok
2) Temel programcılık becerilerini kullanma Yok
3) Takım çalışmasını uygulama Yok
4) Bilgisayar Programcısının çalışma prensipleri hakkında bilgi edinme Yok
5) Problem çözme Yok
6) Bilişimsel yeteneklerini kullanma Yok
7) Bireysel çalışmayı uygulama Yok
8) Bireysel çalışmayı uygulama Yok
9) Çalışma yaşamına ilişkin bilgi ve beceri edinme I Yok
10) Çalışma yaşamına ilişkin bilgi ve beceri edinme II Yok
11) Çalışma yaşamına ilişkin bilgi ve beceri edinme III Yok
12) İleri yazılım geliştirme yeteneklerini kullanma Yok
13) Sorunların çözümlerine katkı sağlama Yok
14) Genel değerlendirme Yok
15) Rapor hazırlama ve sunma Yok
16) Final Bütün Haftalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / Hayır
Diğer Kaynaklar: None / No

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir.
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır.
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar.
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir.
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir.
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar.
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir.
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır.
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir.
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir.
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 3
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 3
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 3
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 3
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 3
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 50 50
Final 1 100 100
Toplam İş Yükü 150