Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BIL291
Ders İsmi: Bitirme Projesi 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Ahmet Selim Över
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin ön lisans programı boyunca öğrendiği bilgileri harmanlayarak programlama projesi yazabilme yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği: Öğrenciler bilgisayar programcılığında, bir proje önerisi hazırlayarak, seçilen konu i̇le i̇lgili bilimsel bir araştırma yapacak ve sonuçları rapor (sunum) halinde teslim edecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir sistemi, süreci veya ürünü ekonomik, çevre, sosyo-politik, etik, sağlık, güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik ile ilişkili gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine sahiptir.
2) Bilgisayar programcılığı problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme; çözüm için gerekli yöntemi seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
3) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir.
4) Takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
5) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teklif 1
2) Sunum 1 (Teklif) 1
3) İlerleme Raporu 1 (Gereksinimler / Özellikler) dahil. Yaklaşım ve Sistem Profili, Kullanım Durumları, Fizibilite ve Taslak Modeller 1,2,3
4) İlerleme Raporu 1 (Gereksinimler / Özellikler) dahil. Yaklaşım ve Sistem Profili, Kullanım Durumları, Fizibilite ve Taslak Modeller 1,2,3
5) İlerleme Raporu 2 (Planlama ve Analiz) Sunum 2 dahil. Sistem ve Algoritma Analizi, Ön Nesne / Süreç Modeli, Araç Seçimi 2,3,4
6) İlerleme Raporu 2 (Planlama ve Analiz) Sunum 2 dahil. Sistem ve Algoritma Analizi, Ön Nesne / Süreç Modeli, Araç Seçimi 2,3,4
7) İlerleme Raporu 3 (Sistem / Araştırma Tasarımı) dahil. Değiştirilen Modeller, Ayrıntılı Tasarımlar ve Kontroller, Test Planı 2,3,4
8) İlerleme Raporu 3 (Sistem / Araştırma Tasarımı) dahil. Değiştirilen Modeller, Ayrıntılı Tasarımlar ve Kontroller, Test Planı 2,3,4
9) İlerleme Raporu 4 (Uygulama ve Test) dahil. Kaynak kodu, Test Sonuçları ve Tartışma 2,3,4,5
10) İlerleme Raporu 4 (Uygulama ve Test) dahil. Kaynak kodu, Test Sonuçları ve Tartışma 2,3,4,5
11) İlerleme Raporu 4 (Uygulama ve Test) dahil. Kaynak kodu, Test Sonuçları ve Tartışma 2,3,4,5
12) İlerleme Raporu 5 (Değerlendirme ve İyileştirme) 2,3,4,5
13) İlerleme Raporu 5 (Değerlendirme ve İyileştirme) 2,3,4,5
14) İlerleme Raporu 5 (Değerlendirme ve İyileştirme) 2,3,4,5
15) Final Sunumları (Proje Posteri ve Nihai Rapor) 2,3,4,5

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrenim gördüğü bütün programlama dilleri
Diğer Kaynaklar: Öğrenim gördüğü bütün programlama dilleri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 3 3 3 3 3
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 3 3 3 3 3
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 3 3 3 3 3
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3 3 3 3 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3 3 3 3 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3 3 3 3 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 3 3 3 3 3
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 3 3 3 3 3
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3 3 3 3 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3 3 3 3 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3 3 3 3 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3 3 3 3 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 3
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 3
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 3
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 3
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 3
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 3 % 80
Sunum 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 4 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 10 40
Proje 1 100 100
Toplam İş Yükü 140