MYO046 Yapay Zeka Temelleriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO046
Ders İsmi: Yapay Zeka Temelleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Burak Ağgül
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yapay zekaya dair temel kavram ve uygulamalarının anlaşılması, problemlerin analizinde kullanılacak uygun optimizasyon algoritmasına sahip öğrenme algoritmalarının belirlenmesi, örnek problemler yardımıyla elde edilen sonuçların yorumlanması.
Dersin İçeriği: Yapay zekaya giriş ve temel kavramlar, problem analizi ve çözümü, öğrenme, farklı yapay zeka algoritmaları, optimizasyon algoritmaları, görüntü analizi, genetik algoritma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yapay sinir ağ yapılarının temellerini kavrama.
2) İstatistiksel öğrenmeyi kavrama.
3) Makine öğrenme algoritmaları arasındaki farkı anlayabilme.
4) Yapay zeka algoritmaları kullanarak program yazabilme.
5) Makine öğrenmesi için gerekli optimizasyon algoritmalarını anlama

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yapay Zekaya Giriş Yok
2) Yapay Sinir Ağları Yok
3) İstatistiksel Öğrenme Yok
4) Makine Öğrenmesi Yok
5) Derin Öğrenme Yok
6) Danışmalı Öğrenme Yok
7) Danışmasız Öğrenme Yok
8) ARA SINAV 1-7. Haftalar
9) Pekiştirmeli Öğrenme Yok
10) Doğal Dil İşleme Yok
11) Destek Vektör Makineleri Yok
12) Bilgisayarlı Görü Yok
13) Genetik Algoritma Yok
14) Robotik Yok
15) Final 1-14. Haftalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Christopher M. Bishop, Pattern Recognition and Machine Learning, Springer.
Diğer Kaynaklar: Wolfgang Ertel, Introduction to Artificial Intelligence, Second Edition, Springer.
Charu C. Aggarwal, Neural Networks and Deep Learning, Springer.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 7 2 27
Ödevler 1 5 10 15
Ara Sınavlar 1 15 1 16
Final 1 20 1 21
Toplam İş Yükü 79