MYO044 Ayrık Matematikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO044
Ders İsmi: Ayrık Matematik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SENA KAÇAR
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Sena Kaçar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgisayar programlama için çalışma alanlarında gerekli olan temel matematiksel yapıları ve yöntemleri öğretmek. Matematiksel modelleme ve soyut düşünme yeteneğini geliştirmek. Biçimsel sistemlerin önemini ve uygulamalarını tanıtmak. Ayrık Matematik alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirmelerini sağlamak. Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin programcılık uygulamalarını öğretmek. Bilgisayar programcılığının matematik modellerini kurabilmek, bilgisayarda benzetimini yaptırmak.
Dersin İçeriği: Bilgisayarın Çalışma Prensipleri, Algoritma yapıları, Mantık, Sayma, Küme, İlişkiler, Ağaçlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar programlama için çalışma alanlarında gerekli olan temel matematiksel yapıları ve yöntemleri öğretmek
2) Matematiksel modelleme ve soyut düşünme yeteneğini geliştirmek
3) Biçimsel sistemlerin önemini ve uygulamalarını tanıtmak.
4) Ayrık Matematik alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirmelerini sağlamak
5) Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin programcılık uygulamalarını öğretmek
6) Bilgisayar programcılığının matematik modellerini kurabilmek, bilgisayarda benzetimini yaptırmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temeller: Mantık ve İspatlar Yok
2) Temel Yapılar: Kümeler, Fonksiyonlar, Diziler, Toplamlar ve Matrisler Yok
3) Algoritmalar Yok
4) Sayı Teorisi ve Şifreleme Yok
5) İndüksiyon ve Özyineleme Yok
6) Sayma Yok
7) Ayrık Olasılık Yok
8) Vize 1-7. Haftalar
9) İleri Sayma Teknikleri Yok
10) İlişkiler Yok
11) Grafikler Yok
12) Ağaçlar Yok
13) Boole Cebiri Yok
14) Hesaplama Modellemesi Yok
15) Final 1-14. Haftalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth H. Rosen, 7. Baskı
Diğer Kaynaklar: Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth H. Rosen, 7. Baskı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir.
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır.
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar.
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir.
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir.
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar.
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir.
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır.
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir.
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir.
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 2
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 2
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 2
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 2
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 2
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 2
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 2
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 2
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 2
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 2
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 2
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 2
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 10 1 22
Ara Sınavlar 1 25 1 26
Final 1 30 1 31
Toplam İş Yükü 79