Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO044 | ||||
Ders İsmi: | Ayrık Matematik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SENA KAÇAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Sena Kaçar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgisayar programlama için çalışma alanlarında gerekli olan temel matematiksel yapıları ve yöntemleri öğretmek. Matematiksel modelleme ve soyut düşünme yeteneğini geliştirmek. Biçimsel sistemlerin önemini ve uygulamalarını tanıtmak. Ayrık Matematik alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirmelerini sağlamak. Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin programcılık uygulamalarını öğretmek. Bilgisayar programcılığının matematik modellerini kurabilmek, bilgisayarda benzetimini yaptırmak. |
Dersin İçeriği: | Bilgisayarın Çalışma Prensipleri, Algoritma yapıları, Mantık, Sayma, Küme, İlişkiler, Ağaçlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar programlama için çalışma alanlarında gerekli olan temel matematiksel yapıları ve yöntemleri öğretmek 2) Matematiksel modelleme ve soyut düşünme yeteneğini geliştirmek 3) Biçimsel sistemlerin önemini ve uygulamalarını tanıtmak. 4) Ayrık Matematik alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirmelerini sağlamak 5) Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin programcılık uygulamalarını öğretmek 6) Bilgisayar programcılığının matematik modellerini kurabilmek, bilgisayarda benzetimini yaptırmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temeller: Mantık ve İspatlar | Yok |
2) | Temel Yapılar: Kümeler, Fonksiyonlar, Diziler, Toplamlar ve Matrisler | Yok |
3) | Algoritmalar | Yok |
4) | Sayı Teorisi ve Şifreleme | Yok |
5) | İndüksiyon ve Özyineleme | Yok |
6) | Sayma | Yok |
7) | Ayrık Olasılık | Yok |
8) | Vize | 1-7. Haftalar |
9) | İleri Sayma Teknikleri | Yok |
10) | İlişkiler | Yok |
11) | Grafikler | Yok |
12) | Ağaçlar | Yok |
13) | Boole Cebiri | Yok |
14) | Hesaplama Modellemesi | Yok |
15) | Final | 1-14. Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth H. Rosen, 7. Baskı |
Diğer Kaynaklar: | Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth H. Rosen, 7. Baskı |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 2 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 2 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 2 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 2 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 2 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 2 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 2 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 2 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 2 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 2 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 10 | 1 | 22 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 1 | 26 | |||
Final | 1 | 30 | 1 | 31 | |||
Toplam İş Yükü | 79 |