Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO043 | ||||
Ders İsmi: | Sayısal Elektronik | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. YAKUP EROĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Yakup Eroğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste bilgisayarın bilgisayarın işleyişini kavramak ve sayısal elektronik ile ilgili hakkında temel bilgileri vermek amaçlanmaktadır. Bu sayede bilgisayar programcılarının kullandıkları donanım sisteminin işleyiş ve yapısı hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları kavrayabilme, İkili Sayı Sistemleri, Sayı sistemleri arasında dönüşüm, Lojik(Mantık) Kapılar, Boolean Matematiğini ve Karnough diyagramları, Flip Flop Çeşitleri, Mikroişlemciler mimarileri yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları öğrenme ve sayısal sinyalleri anlayabilme. 2) Sayısal mantık devrelerinde kullanılan sayı sistemlerini(ikili, sekizli, onaltılı, vb.) ve kodlarını anlayabilme. 3) To comprehend digital logic circuits. 4) Temel Mantık Devrelerini sadeleştirme. 5) Temel Mantık Devrelerini bilgisayar mimarisinde uygulamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, öğretim elemanıyla tanışma, elektronik sinyallere giriş, analog ve dijital sinyaller, ADC ve DAC Kavramları | Yok |
2) | İkili Sayı Sistemleri, İkili sayı sistemleri arasında matematiksel işlemler | Yok |
3) | Sekizli, Onaltılı Sayı sistemleri ve bu sayı sistemleri arasında matematiksel işlemler, Sayı Sistemleri arasında dönüşüm | Yok |
4) | Temel Mantık İşlemleri, Boolean Cebiri | Yok |
5) | Mantık Kapıları, De Morgan Yöntemi | Yok |
6) | Kapı Seviyesinde Sadeleştirme | Yok |
7) | Karnaugh Haritasının Kullanımı, Değişkenli Karnough Haritası | Yok |
8) | ARA SINAV | 1-7. Haftalar |
9) | Kodlayıcı (Encoders), Kod Çözücüler (Decoders) | Yok |
10) | Veri Seçiciler(Multiplexers) | Yok |
11) | Veri Dağıtıcılar(DeMultiplexers) | Yok |
12) | Flip Flop’lar (D tipi, JK Tipi, T Tipi) | Yok |
13) | Kaydediciler (Registers) | Yok |
14) | Sayıcılar(Counters) | Yok |
15) | Final | 1-14. Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | -M.Morris Mono, Digital Design 5th edition, Pearson. (Türkçe Çevirisi: M. Morris Mono, Sayısal Elektronik, , Literatür Yayınevi) Yardımcı Kaynak: M. Yağımlı, F. Akar., Dijital Elektronik, Beta Basım Yayım Dağıtım |
Diğer Kaynaklar: | -M.Morris Mono, Digital Design 5th edition, Pearson. (Türkçe Çevirisi: M. Morris Mono, Sayısal Elektronik, , Literatür Yayınevi) Yardımcı Kaynak: M. Yağımlı, F. Akar., Dijital Elektronik, Beta Basım Yayım Dağıtım |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 7 | 1 | 24 | |||
Ödevler | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 1 | 18 | |||
Final | 1 | 25 | 1 | 26 | |||
Toplam İş Yükü | 81 |