Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO043
Ders İsmi: Sayısal Elektronik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Yakup Eroğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste bilgisayarın bilgisayarın işleyişini kavramak ve sayısal elektronik ile ilgili hakkında temel bilgileri vermek amaçlanmaktadır. Bu sayede bilgisayar programcılarının kullandıkları donanım sisteminin işleyiş ve yapısı hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları kavrayabilme, İkili Sayı Sistemleri, Sayı sistemleri arasında dönüşüm, Lojik(Mantık) Kapılar, Boolean Matematiğini ve Karnough diyagramları, Flip Flop Çeşitleri, Mikroişlemciler mimarileri yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları öğrenme ve sayısal sinyalleri anlayabilme.
2) Sayısal mantık devrelerinde kullanılan sayı sistemlerini(ikili, sekizli, onaltılı, vb.) ve kodlarını anlayabilme.
3) To comprehend digital logic circuits.
4) Temel Mantık Devrelerini sadeleştirme.
5) Temel Mantık Devrelerini bilgisayar mimarisinde uygulamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, öğretim elemanıyla tanışma, elektronik sinyallere giriş, analog ve dijital sinyaller, ADC ve DAC Kavramları Yok
2) İkili Sayı Sistemleri, İkili sayı sistemleri arasında matematiksel işlemler Yok
3) Sekizli, Onaltılı Sayı sistemleri ve bu sayı sistemleri arasında matematiksel işlemler, Sayı Sistemleri arasında dönüşüm Yok
4) Temel Mantık İşlemleri, Boolean Cebiri Yok
5) Mantık Kapıları, De Morgan Yöntemi Yok
6) Kapı Seviyesinde Sadeleştirme Yok
7) Karnaugh Haritasının Kullanımı, Değişkenli Karnough Haritası Yok
8) ARA SINAV 1-7. Haftalar
9) Kodlayıcı (Encoders), Kod Çözücüler (Decoders) Yok
10) Veri Seçiciler(Multiplexers) Yok
11) Veri Dağıtıcılar(DeMultiplexers) Yok
12) Flip Flop’lar (D tipi, JK Tipi, T Tipi) Yok
13) Kaydediciler (Registers) Yok
14) Sayıcılar(Counters) Yok
15) Final 1-14. Haftalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -M.Morris Mono, Digital Design 5th edition, Pearson.
(Türkçe Çevirisi: M. Morris Mono, Sayısal Elektronik, , Literatür Yayınevi)
Yardımcı Kaynak: M. Yağımlı, F. Akar., Dijital Elektronik, Beta Basım Yayım
Dağıtım
Diğer Kaynaklar: -M.Morris Mono, Digital Design 5th edition, Pearson.
(Türkçe Çevirisi: M. Morris Mono, Sayısal Elektronik, , Literatür Yayınevi)
Yardımcı Kaynak: M. Yağımlı, F. Akar., Dijital Elektronik, Beta Basım Yayım
Dağıtım

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 3 3 3 3 3
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 3 3 3 3 3
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 3 3 3 3 3
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3 3 3 3 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3 3 3 3 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3 3 3 3 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 3 3 3 3 3
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 3 3 3 3 3
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3 3 3 3 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3 3 3 3 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3 3 3 3 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3 3 3 3 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 3
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 3
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 3
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 3
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 3
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 7 1 24
Ödevler 1 12 1 13
Ara Sınavlar 1 17 1 18
Final 1 25 1 26
Toplam İş Yükü 81