Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO051
Ders İsmi: Matematik ve Lineer Cebir
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SENA KAÇAR
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Sena Kaçar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemlerini öğretmek, matris ve determinant kavramlarını uygulamada kullanma becerisi sağlamak, diferansiyel denklemleri anlamak, kurmak, çözmek ve yorumlamak için gerekli olan temel kavramları tanıtmak ve çeşitli tipte diferansiyel denklem çözme teknikleri öğretmek, matematik bilgisini temel bilim ve mühendislik problemlerini çözmede kullanabilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Matrisler ve lineer denklem sistemleri, determinantlar, vektör uzayı, özdeğerler ve özvektörler, diferansiyel denklem çözümleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Matrislerle temel işlemler yapabilme, determinant hesaplama.
2) Vektör uzayları, baz ve boyut kavramlarını öğrenme.
3) Matris iç çarpım ve normunu kavrama.
4) Matrislerin özdeğer ve özvektörlerini hesaplama.
5) Lineer denklemleri çözme, sonuçları yorumlama.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Matris Cebiri Yok
2) Matris Cebiri Yok
3) Matrislerde Elemanter İşlemler Yok
4) Determinant Yok
5) Lineer Denklem Sistemleri Yok
6) Vektör Uzayları Yok
7) İç Çarpım ve Norm Yok
8) ARA SINAV 1-7. Haftalar
9) Lineer Dönüşümler Yok
10) Lineer Dönüşümler Yok
11) Özdeğerler Yok
12) Özvektörler Yok
13) Köşegenleştirme Yok
14) Üçgenleştirme Yok
15) Final Sınavı 1-14. Haftalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Peter J. Olver, Chehrzad Shakiban, Applied Linear Algebra, Second Edition, Springer.
Diğer Kaynaklar: Peter J. Olver, Chehrzad Shakiban, Applied Linear Algebra, Second Edition, Springer.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 3 3 3 3 3
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 3 3 3 3 3
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 3 3 3 3 3
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3 3 3 3 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3 3 3 3 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3 3 3 3 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 3 3 3 3 3
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 3 3 3 3 3
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3 3 3 3 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3 3 3 3 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3 3 3 3 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3 3 3 3 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 3
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 3
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 3
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 3
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 3
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 10 3 26
Ara Sınavlar 1 20 1 21
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 79