Tibbi Biyoloji ve Genetik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | TGY5102 | ||||
Ders İsmi: | Doku ve Hücre Kültürü | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MURADİYE ACAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Muradiye Acar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel doku ve hücre kültürü tekniklerini bilmek ve kullanım alanlarını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | HÜCRE KÜLTÜRÜ LAB. VE EKİPMANLARI, HÜCRE KÜLTÜRÜ GÜVENLİK KURALLARI, PERİFERİK KAN HÜCRE KÜLTÜRÜ, KEMİK İLİĞİ HÜCRE KÜLTÜRÜ, AMNİYON HÜCRE KÜLTÜRÜ, CVS HÜCRE KÜLTÜRÜ, ABORT HÜCRE KÜLTÜRÜ, KROMOZOMLARIN TANINMASI, FISH YÖNTEMİ, KANSER HÜCRE KÜLTÜRÜ, 3 BOYUTLU HÜCRE KÜLTÜRÜ, KÖK HÜCRE KÜLTÜRÜ, PRİMER HÜCRE KÜLTÜRÜ, KANSER KÖK HÜCRE KÜLTÜRÜ, EX VİVO DOKU KÜLTÜRÜ, DENEYSEL HAYVAN MODELLERİ |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) HÜCRE KÜLTÜRÜ LAB. VE EKİPMANLARINI BİLİR. 2) HÜCRE KÜLTÜRÜ GÜVENLİK KURALLARINI BİLİR. 3) PERİFERİK KAN HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİNİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 4) KEMİK İLİĞİ HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 5) CVS HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 6) ABORT HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 7) 3 BOYUTLU HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 8) KÖK HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 9) PRİMER HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 10) KANSER KÖK HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 11) DENEYSEL HAYVAN MODELLERİNİN KULLANIM ALANLARINI BİLİR. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | HÜCRE KÜLTÜRÜ LAB. VE EKİPMANLARI | |
2) | HÜCRE KÜLTÜRÜ GÜVENLİK KURALLARI | |
3) | PERİFERİK KAN HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİNİ VE KULLANIM ALANLARI | |
4) | KEMİK İLİĞİ HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
5) | AMNİYON HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
6) | CVS HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
7) | ABORT HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
8) | ARA SINAV | |
9) | 3 BOYUTLU HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
10) | KÖK HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
11) | PRİMER HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
12) | KANSER KÖK HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
13) | DENEYSEL HAYVAN MODELLERİNİN KULLANIM ALANLARI | |
14) | FINAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi ve öğrenciler tarafından hazırlanan ders notları ve ppt sunumlar Lecture notes and ppt presentations prepared by lecturers and students |
Diğer Kaynaklar: | Lecture notes and ppt presentations prepared by lecturers and students |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanı ile ilişkili bilgi, beceri ve davranış tutumlarını kullanarak klinik uygulamalar için gerekli değerlendirme, analiz, tanımlama ve planlamayı yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
2) Toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede Tıbbi Biyoloji ve Genetik bilim alanının gereklerini edindiği ileri düzedeki bilgi ve becerilerini kullanarak en üst düzeyde uygular. | |||||||||||
3) Hastalık durumunda gerekli olan Tıbbi Biyoloji ve Genetik bilim alanının gereklerini edindiği ileri düzedeki bilgi ve becerilerini kullanarak en üst düzeyde uygular. | |||||||||||
4) Sağlıklı ve hasta bireylerin her ortamda Tıbbi Biyoloji ve Genetik gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptar, genetik programını planlar, uygular ve değerlendirir. | |||||||||||
5) Kazanılan ileri düzeydeki bilgi, beceri ve mesleksel tutumları kullanarak Tıbbi Biyoloji ve Genetik programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulanmasını; gerektiği durumda sonlandırılmasını veya değiştirilmesini sağlar, meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |||||||||||
6) Toplumun Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine ve uygulanmasına katkıda bulunur. | |||||||||||
7) Tıbbi Biyoloji ve Genetik hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||||||||
8) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |||||||||||
9) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | |||||||||||
10) Kişisel gelişiminin devamlılığı için yaşam boyu öğrenmeyi benimser; bilgi teknolojilerini kullanır; kalite geliştirme ve alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanı ile ilişkili bilgi, beceri ve davranış tutumlarını kullanarak klinik uygulamalar için gerekli değerlendirme, analiz, tanımlama ve planlamayı yapar. | |
2) | Toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede Tıbbi Biyoloji ve Genetik bilim alanının gereklerini edindiği ileri düzedeki bilgi ve becerilerini kullanarak en üst düzeyde uygular. | |
3) | Hastalık durumunda gerekli olan Tıbbi Biyoloji ve Genetik bilim alanının gereklerini edindiği ileri düzedeki bilgi ve becerilerini kullanarak en üst düzeyde uygular. | 2 |
4) | Sağlıklı ve hasta bireylerin her ortamda Tıbbi Biyoloji ve Genetik gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptar, genetik programını planlar, uygular ve değerlendirir. | 2 |
5) | Kazanılan ileri düzeydeki bilgi, beceri ve mesleksel tutumları kullanarak Tıbbi Biyoloji ve Genetik programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulanmasını; gerektiği durumda sonlandırılmasını veya değiştirilmesini sağlar, meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
6) | Toplumun Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine ve uygulanmasına katkıda bulunur. | |
7) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |
8) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |
9) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | |
10) | Kişisel gelişiminin devamlılığı için yaşam boyu öğrenmeyi benimser; bilgi teknolojilerini kullanır; kalite geliştirme ve alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 84 |
Sunum / Seminer | 12 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 13 |
Final | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü | 194 |