Kanser Biyolojisi ve Farmakolojisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KBY5005 | ||||
Ders İsmi: | Hücre Kültürü Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ENGİN ULUKAYA | ||||
Dersi Veren(ler): | Didem Karakaş Zeybek, Nazlıhan Aztopal | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, hücre kültürüne dair temel bilgilerin edinilmesi, materyallerin hazırlanması ve hücre kültürü uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Doku ve hücre kültürü tanımları, uygulama alanları, steril çalışma koşulları, mikroskobik analizler, in vitro sitotoksisite ve hücre ölümü analizleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hayvan doku kültürü kullanım alanlarını ve faydalarını açıklayabilme 2) Hücre kültürü tekniklerinde kullanılan ekipman, sarf malzemeleri ve besiyerlerine dair bilgileri anlatabilme 3) Kültür hücrelerinin özelliklerini ifade edebilme 4) Temel Hücre kültürü tekniklerini anlatabilme ve uygulayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doku ve hücre kültürüne giriş | |
2) | Doku ve hücre kültürünün biyolojik özellikleri | |
3) | Temel hücre kültürü -1 | |
4) | Temel hücre kültürü -2 | |
5) | Primer ve sekonder hücre kültürü | |
6) | Kalite kontrol- Kontaminasyon | |
7) | Kantifikasyon | |
8) | Hücre seperasyonu | |
9) | Sitotoksisite | |
10) | İlaçların / Kimyasalların Hesaplanması ve Hazırlanması | |
11) | Hücre ölümü | |
12) | Problem Giderme | |
13) | Üç boyutlu kültür | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Culture of Animal Cells: A Manual of Basic Technique and Specialized Applications. R. Ian Freshney. 6th Edition. |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Kanser Biyolojisi ve Farmakolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilme, program kapsamında ilgili alan hakkında objektif olarak bilgi alabilme | ||||||||
2) Kanserin moleküler mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak, karsinogenez sürecini moleküler düzeyde öğrenmek | ||||||||
3) Farmakoloji ve kanser önleyici ilaç geliştirme, tarama ve ilgili moleküler/hücresel tekniklerin (sitotoksisite vb.) öğrenilmesi, kanser araştırmaları ve ilaç geliştirme ile ilgili lisansüstü düzenlemeler hakkında bilgi alınması, teknolojik destek sağlayan kurumlarla işbirliği ve deneyim paylaşımı | ||||||||
4) Kanser biyolojisi ve ilaç geliştirme ile ilgili bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama ve eleştirme becerisi | ||||||||
5) İşlerinde iyi iletişim becerileri ve bilgisayar teknolojisini verimli kullanma becerisi | ||||||||
6) Araştırma bulgularını ve sonuçlarını sözlü veya yazılı olarak aktarabilme/sunabilme | ||||||||
7) Birikmiş bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalar yürütebilme ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile ekip üyesi olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme | ||||||||
8) Araştırmada etik sorumluluk bilincine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kanser Biyolojisi ve Farmakolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilme, program kapsamında ilgili alan hakkında objektif olarak bilgi alabilme | 3 |
2) | Kanserin moleküler mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak, karsinogenez sürecini moleküler düzeyde öğrenmek | 1 |
3) | Farmakoloji ve kanser önleyici ilaç geliştirme, tarama ve ilgili moleküler/hücresel tekniklerin (sitotoksisite vb.) öğrenilmesi, kanser araştırmaları ve ilaç geliştirme ile ilgili lisansüstü düzenlemeler hakkında bilgi alınması, teknolojik destek sağlayan kurumlarla işbirliği ve deneyim paylaşımı | 1 |
4) | Kanser biyolojisi ve ilaç geliştirme ile ilgili bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama ve eleştirme becerisi | 2 |
5) | İşlerinde iyi iletişim becerileri ve bilgisayar teknolojisini verimli kullanma becerisi | |
6) | Araştırma bulgularını ve sonuçlarını sözlü veya yazılı olarak aktarabilme/sunabilme | |
7) | Birikmiş bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalar yürütebilme ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile ekip üyesi olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme | |
8) | Araştırmada etik sorumluluk bilincine sahip olmak | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 7 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Laboratuvar | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 3 | 23 | |||
Final | 1 | 30 | 3 | 33 | |||
Toplam İş Yükü | 196 |