Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5192 | ||||
Ders İsmi: | Tez Çalışması 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt, Dr. Öğr. Ü. Esma Nur Okatan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yüksek lisans tez çalışması kapsamında spesifik alana yönelik öğrencinin tez çalışmalarını gerçekleştirmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciye özel tez konusu kapsamında gerçekleştireceği çalışma için güncel veriler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yüksek lisans tez çalışmasına hazırlık 2) Yüksek lisans tezinin planlanması ve projelendirilmesi 3) Güncel literatürlerle bağlantılı olarak tez çalışmasına başlama 4) Tez çalışmasının planlı bir şekilde yürütülmesi 5) Tez çalışmasının tamamlanması ve sunulması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
2) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
3) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
4) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
5) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
6) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
7) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
8) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
9) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
10) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
11) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
12) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
13) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
14) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
15) | Öğrenciye özel tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
16) | Tez çalışmasının sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Tez konusu ile ilgili güncel kitap ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Tez konusu ile ilgili güncel kitap ve makaleler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 1 |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 1 |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 3 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 3 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 3 |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 3 |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Uygulama | 16 | 176 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 560 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 738 |