Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY5040
Ders İsmi: Serebral Palside Güncel Fizyoterapi Yaklaşımları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Çocukluk grubu özürlerinin en sık görülen tablosu olan Serebral Palside, değerlendirme, analiz etme, problem çözme, değerlendirmeler doğrultusunda tedavi programı oluşturabilme, güncel ve teknolojik destekli yaklaşımları kapsamlı olarak incelenecektir.
Dersin İçeriği: Çocuk engelli grubunda, değerlendirme ve analize yönelik problemlerin çözümü, güncel ve ileri gelişimsel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının ve rehabilitasyon alanındaki, güncel ve teknolojik destekli yaklaşımların araştırılması ve planlaması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1.Serebral Palsinin şiddetini, tipini belirler.
2) 2.Serebral Palside fonksiyonel yetersizlik, özür ve engele neden olan durumları tespit eder
3) 3.Serebral Palsili çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini kapsamlı olarak kullanır
4) 4.Serebral Palsili çocuklarda çocuğa özel problem çözer, analiz yapar
5) 5.Serebral Palsili çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyon programını kapsamlı olarak oluşturur

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Serebral Palsi kavramı, şiddeti, tipleri
2) Serebral Palsiye neden olan durumlar, eşlik eden faktörler
3) SP'de ileri değerlendirme yöntemleri
4) SP'de ileri değerlendirme yöntemleri
5) SP'de problem çözme ve analiz etme becerileri
6) SP'de problem çözme ve analiz etme becerileri
7) Ara sınav
8) Vaka tartışması
9) SP'li çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları, Bobath Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı
10) SP'li çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları, Bobath Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı
11) Vaka tartışması
12) Bobath tedavi yönteminde erken rehabilitasyon, özel tutuş pozisyonları, pozisyonlama
13) Bobath tedavi yaklaşımında fasilitasyon, stimulasyon ve komünikasyon
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi?de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası)
2.Lennon S. The Bobath Concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation. Phys Ther Rev. 1996;1:35? 45.
3.Kollen B J., Lennon S, Lyons B ve ark : The Effectiveness of the Bobath Concept in Stroke Rehabilitation .What is the Evidence? Stroke 2009, 40:e89-e97 Sue Raine Linzi Meadows Mary
4.Lynch-Ellerington ?Bobath Concept ? Theory and Practice in Neurologic Rehabilitation, Willey and Blackwell, First Edt, United Kingdom, 2009.
5.Carr, J. & Shepherd, R. (1998) Neurological Rehabilitation: Optimizing Motor Performance, Butterworth-Heinemann, Oxford.
Diğer Kaynaklar: 1.Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi?de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası)
2.Lennon S. The Bobath Concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation. Phys Ther Rev. 1996;1:35? 45.
3.Kollen B J., Lennon S, Lyons B ve ark : The Effectiveness of the Bobath Concept in Stroke Rehabilitation .What is the Evidence? Stroke 2009, 40:e89-e97 Sue Raine Linzi Meadows Mary
4.Lynch-Ellerington ?Bobath Concept ? Theory and Practice in Neurologic Rehabilitation, Willey and Blackwell, First Edt, United Kingdom, 2009.
5.Carr, J. & Shepherd, R. (1998) Neurological Rehabilitation: Optimizing Motor Performance, Butterworth-Heinemann, Oxford.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 1 1 2 2 2
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 2 2 2
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 1 1 1 1
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 2 2
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 2 2 2
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 1 1 1
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 2 1 1 1 1
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 3
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 3
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 2
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 3
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 3
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 3
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 3
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 3
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 1
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 3
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 74
Toplam İş Yükü 116