Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY5039
Ders İsmi: Normal Motor Kinezyolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Serap İNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında önemli bir konu olan çocuğun motor gelişimi ele alınır. Bu derste, fetüs döneminden çocukluk dönemine kadar motor gelişimin, hareket ve fonksiyon gelişiminin kavranması, gelişimsel süreç ve prensiplerinin anlaşılması, motor gelişim basamaklarının evrelerinin detaylı kavranması ve pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında motor gelişim, hareket ve fonksiyon gelişim özelliklerini kullanmayı öğretmeyi amaçlar
Dersin İçeriği: Bilgi süreci, motor kontrol ve öğrenme basamaklarının nöral süreçlerinin incelenip ve patolojilerde yeniden öğrenme yöntemlerinin araştırılması. Hareketin sinirsel kontrolün, motor hareketin öğrenilmesi ile ilgili teoriler, nörolojik patolojiler sonucunda gelişen hareket bozuklukları mekanizmaları ve hareketin nöral kontrolü üzerindeki araştırmaların analizi ve metodolojik uygulamanın öğrenilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Normal hareket, fonksiyon ve motor gelişim özelliklerini ileri düzeyde kavrar
2) Motor gelişim teorilerini kapsamlı düzeyde bilir
3) Motor gelişim basamaklarını, evrelerini ve hareket özelliklerini ayırt edebilir
4) Motor gelişim ve fonksiyonel performans testleri ile ilgili kapsamlı bilgi sahibi olur
5) Motor gelişim bilgilerini pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarındaki önemini fark ederek, normal ve anormal hareket ve fonksiyonu ayırt eder

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Normal motor gelişim ile ilgili ana kavramlar
2) Normal motor gelişim parametreleri
3) Motor gelişim teorileri
4) Hareket gelişiminin kinezyolojik yönden incelenmesi
5) Gelişimsel süreç ve prensipleri
6) Refleks ve duyu gelişimi
7) 7 Farklı yaşlarda motor gelişim basamakları
8) 8 Motor gelişimi gelişimi etkileyen kardiyopulmoner faktörler
9) 9 Motor gelişimi etkileyen nöromotor faktörler
10) 10 Motor gelişimi etkileyen muskuloskeletal faktörler
11) 11 Infant dönem, süt çocuğu dönemi, okul öncesi dönem ve okul döneminde motor gelişim
12) 12 Düzeltme, koruma ve denge reaksiyonları , postüral reaksiyonlar
13) 13 Motor gelişim ve fonksiyonel performans testleri
14) 14 Final Sınavı
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Piontell A. Development of Normal Fetal Movements: The First 25 Weeks of Gestation, Springer, 2010.
2.Cech DJ, Martin ST. Functional Movement Development Across the Life Span, Elseiver, Saunders, 2012.
Diğer Kaynaklar: 1. Piontell A. Development of Normal Fetal Movements: The First 25 Weeks of Gestation, Springer, 2010.
2.Cech DJ, Martin ST. Functional Movement Development Across the Life Span, Elseiver, Saunders, 2012.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 3
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 3
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 2
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 3
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 3
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 3
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 3
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 3
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 1
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 3
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Toplam İş Yükü 128