Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY5038
Ders İsmi: El Rehabilitasyonunda Tedavi Yaklaşımları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Berrak VARHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Farklı el ve üst ekstremite problemlerini, değerlendirme yöntemlerini ve rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklamak.
Dersin İçeriği: El ve üst ekstremite kas ve sinir hastalıklarının tedavisinde fizyoterapi yaklaşımları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencinin multidisipliner yaklaşım kavramını anlaması, farklı el problemlerinde klinik karar verme becerisini geliştirmesi, rehabilitasyonu planlaması ve uygulaması beklenir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elin fonksiyonel anatomisi
2) 2 Değerlendirme yöntemleri
3) 3 Konnektif doku iyileşmesi-kas tendon ligament
4) 4 Skar doku tedavisi
5) 5 Yumuşak doku problemlerinde rehabilitasyon
6) 6 Tendon rehabilitasyonu
7) 7 Fizyoterapi yönüyle kırık ve kıkırdak iyileşmesi
8) 8 Ara sınav
9) 9 Midterm exam
10) 10 Eklem problemlerinde rehabilitasyon
11) 11 Sert elde rehabilitasyon stratejileri
12) 12 Romatizmal el problemlerinde rehabilitasyon
13) 13 Konjenital anomalilerde multidisipliner yaklaşım
14) 14 Final sınavı
15) Final
16) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Mackin EJ, Callahan AD, Skirven TM et al. Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity. 5th ed. Mosby Inc, St. Louis Missouri; 2002.
2. Doyle JR, Botte MJ. Surgical Anatomy of the Hand and Upper Extremity. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia; 2003.
3. Einhorn TA, O?Keefe RJ, Buckwalter JA. Ortopaedic Basic Science. 3rd Edition. AAOS, Rosemont; 2007.
4. Trumple TE, Rayan GM, Budoff JE, Baratz ME. Principles of Hand Surgery and Therapy. 2nd ed. Saunders Elsevier,Philadelphia; 2010.
Diğer Kaynaklar: 1.Mackin EJ, Callahan AD, Skirven TM et al. Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity. 5th ed. Mosby Inc, St. Louis Missouri; 2002.
2. Doyle JR, Botte MJ. Surgical Anatomy of the Hand and Upper Extremity. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia; 2003.
3. Einhorn TA, O?Keefe RJ, Buckwalter JA. Ortopaedic Basic Science. 3rd Edition. AAOS, Rosemont; 2007.
4. Trumple TE, Rayan GM, Budoff JE, Baratz ME. Principles of Hand Surgery and Therapy. 2nd ed. Saunders Elsevier,Philadelphia; 2010.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 1
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 2
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 2
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 2
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 1
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 2
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 3
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 3
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 2
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 3
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 3
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 3
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 3
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 3
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 1
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 3
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Küçük Sınavlar 1 50 50
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 100