Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY5035
Ders İsmi: Neonatal ve Pediatrik Pulmoner Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Serap İNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Akut ve kronik solunum problemleri olan çocuklarda uygulanan rehabilitasyon yaklaşımları kapsamlı olarak incelencektir.
Dersin İçeriği: Neonatal ve pediatrik hastada, servis ve yoğun bakım ortamı, kullanılan yaşam destek ekipmanları, monitorizasyon, klinik sorunlar, neonatal ve pediatrik hastanın değerlendirilmesi, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları, farklı klinik sorunlarda klinik karar verme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1.Akut ve kronik solunum problemleri olan çocuklarda, çocuğun gelişim seviyesine ve klinik soruna uygun değerlendirme yapar.
2) 2.Akut ve kronik solunum problemleri olan çocuklarda uygun tedavi yaklaşımlarını uygular.
3) Pediatrik pulmoner rehabilitasyon ve yoğun bakım organizasyonu, yaşam kalitesi, hasta ve aile eğitimi, etik ve psikososyal konuları kavrar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1 Dersin içeriği ve tanımlanması, pediatrik pulmoner rehabilitasyonla ilgili temel kavramlar
2) 2 Pediatrik hastalarda solunum sisteminin değerlendirilmesi
3) 3 Pediatrik hastalarda egzersiz testleri
4) 4 Pediatrik hastalarda fizyoterapi yaklaşımları
5) 5 Pediatrik hastalarda egzersiz eğitimi
6) 6 Pediatrik hastalarda gelişimsel yaklaşımlar
7) Pediatrik hastalarda gelişimsel yaklaşımlar
8) Ara Sınav
9) Pediatrik hastalarda yaşam destek cihazlarının izlemi ve kullanımı
10) 10 Kistik fibrozisli çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyonda değerlendirme
11) 11 Kistik fibrozisli çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyon uygulamaları
12) 12 Cerrahi geçiren pediatrik hastalarda fizyoterapi rehabilitasyon değerlendirmesi
13) 13 Cerrahi geçiren pediatrik hastalarda fizyoterapi rehabilitasyon uygulamaları
14) Cerrahi geçiren pediatrik hastalarda fizyoterapi rehabilitasyon uygulamaları
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Eleanor Main, Linda Denehy. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Elsevier, 2016.
2. Ellen Hillegass. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy, 3rd ed. Saunders, 2011.
3. Pryor JA, Prasad AS. Physiotherapy for Respiratory and Cardiac problems: Adults and Paediatrics. 4th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone; 2008.
4. Walsh BK, Czervinske MP, Diblası RM. Perinatal and Pediatric Respiratory Care. 3rd ed. United States: Saunders; 2010.
5. Campbell S, Palisano RJ, Orlin M. Physical Therapy for Children. 4th ed. Elsevier: Saunders; 2012.
6. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS)
Diğer Kaynaklar: 1. Eleanor Main, Linda Denehy. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Elsevier, 2016.
2. Ellen Hillegass. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy, 3rd ed. Saunders, 2011.
3. Pryor JA, Prasad AS. Physiotherapy for Respiratory and Cardiac problems: Adults and Paediatrics. 4th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone; 2008.
4. Walsh BK, Czervinske MP, Diblası RM. Perinatal and Pediatric Respiratory Care. 3rd ed. United States: Saunders; 2010.
5. Campbell S, Palisano RJ, Orlin M. Physical Therapy for Children. 4th ed. Elsevier: Saunders; 2012.
6. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 1 1 2
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 1 2
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 2 2
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 1
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 1
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 2 2 2
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 1
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 2
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 1 1
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1 2
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 1 2
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 3 2
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 2 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 3
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 3
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 2
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 3
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 3
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 3
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 3
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 3
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 1
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 3
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Toplam İş Yükü 128