Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY5030
Ders İsmi: Geriatrik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NURGÜL DÜRÜSTKAN ELBAŞI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. NURGÜL DÜRÜSTKAN ELBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Yaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikleri açıklamak , sağlıklı ve özürlü yaşlılar için gerekli değerlendirme ve egzersiz programları konusundaki uygulamaların kavranmasını sağlamak, sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi konusunda bilinçlendirmektir .
Dersin İçeriği: Yaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve sağlıklı yaşlanma için sağlıklı ve özürlü yaşlılara gerekli egzersiz ile çevre düzenleme programları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Geriatrik sağlıklı ve hasta kişilerde gözlenen klinik özellikleri tanımlar ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarıyla ilişkilendirir.
2) Çeşitli hastalıklarda geriatrik hastaların fizyolojik cevapları ile ilgili bilgi edinir.
3) Geriatrik hasta değerlendirmesi, hastaların problemlerinin tanımlanması ve yorumlanması konusunda deneyim kazanır.
4) Uygun tedavi yaklaşımlarını planlar ve uygular.
5) Geriatride görülen çeşitli hastalıklarda yaşlı bakımını sağlayan diğer sağlık personeli ile multidisipliner çalışma becerisi kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gerontoloji, Geriatri Ve Yaşlanma ile ilgili tanımlar
2) Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler
3) Kas-iskelet sisteminde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler-Proje çalışması
4) Sinir sisteminde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler -Proje çalışması
5) Kardiyopulmoner sistemde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler- Proje çalışması
6) Yaşlanma ile ortaya çıkan duyu-algı-motor değişiklikler
7) Yaşlanma ile ortaya çıkan duyu-algı-motor değişiklikler
8) Ara sınav
9) Fonksiyonel değerlendirme yöntemleri ve düşmeler
10) Geriatride multidisipliner ekip çalışmasının önemi
11) Yaşlılara uygun egzersiz programları
12) Yaşlılıkta fizyoterapiye yönelik çalışma alanları
13) Proje sunumları
14) Proje sunumları
14) Proje sunumları
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel Kaynaklar
(Pre-requisites)

1.Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995
2.Cassel, Christine; Riesenberg, Donald E.; Sorensen, Leif B.; Walsh, John R. "Geriatric medicine". NewYork, 1990
3.Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. "Practical guide to the care of the geriatric patient", St. Louis,1992
4.Squires, Amanda J. "Rehabilitation of the older patient: A handbook for the multidisciplinary team."NewYork, 1988.
5.Rossman, Isadore. "Clinical geriatrics", Philadelphia, 1986.
Diğer Kaynaklar: Temel Kaynaklar
(Pre-requisites)

1.Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995
2.Cassel, Christine; Riesenberg, Donald E.; Sorensen, Leif B.; Walsh, John R. "Geriatric medicine". NewYork, 1990
3.Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. "Practical guide to the care of the geriatric patient", St. Louis,1992
4.Squires, Amanda J. "Rehabilitation of the older patient: A handbook for the multidisciplinary team."NewYork, 1988.
5.Rossman, Isadore. "Clinical geriatrics", Philadelphia, 1986.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 1 1 2 1 2
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 1 1 1 1
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 2 1 1 1 1
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 1 1
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 2 1 1 1
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 1
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 2
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 1
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 1 2
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1 1 1
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 2
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 1 1 1
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 3
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 3
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 2
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 3
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 3
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 3
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 3
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 3
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 1
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 3
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ara Sınavlar 1 1
Toplam İş Yükü 129