Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY5028
Ders İsmi: Kas Tonusu Bozuklukları ve Rehabilitasyonu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Serap İNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Kas tonusu bozukluklarının mekanizması, hareket ve fonksiyona etkilerini öğretmek değerlendirme yöntemleri ve uygulanan fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları öğretmek ve uygulatmaktır.
Dersin İçeriği: Kas tonusu bozukluklarının mekanizması, hareket ve fonksiyona etkileri, değerlendirme yöntemleri ve uygulanan fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kas tonusu bozukluğu kavramını ve kapsamını tanımlar.
2) Kas tonusu bozukluğunda fonksiyonel yetersizlik, özür ve engele neden olan durumları bilir.
3) Alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini kullanır.
4) Alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyon programını uygular.
5) Serebral Palsili çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini kullanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kas tonusu bozukluklarının mekanizması, hareket ve fonksiyona etkileri,
2) Değerlendirme yöntemleri
3) Nöromusküler hastalıklar, genetik, sınıflandırma
4) Musküler distrofilerin klinik özellikleri,
5) Musküler distrofilerde değerlendirme
6) Musküler distrofilerde tedavi
7) Spinal musküler atrofiler ve rehabilitasyonu
8) Ara sınav
9) Herediter motor sensori nöropatiler ve rehabilitasyonu
10) Serebral paralizi (SP)'ye giriş, SP'nin nedenleri,tipleri
11) Riskli bebeklerde değerlendirme yöntemleri, erken fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları
12) SP'de değerlendirme yöntemleri, GMFM ie motor gelişimin değerlendirilmesi, gelişimsel refleks ve reaksiyonların değerlendirilmesi, GMFCS, MACS, EDCAS gibi fonksiyonel seviye değerlendirmeler, serebral palside spastisiteye özel değerlendirme yöntemleri
12) SP'de değerlendirme yöntemleri, GMFM ie motor gelişimin değerlendirilmesi, gelişimsel refleks ve reaksiyonların değerlendirilmesi, GMFCS, MACS, EDCAS gibi fonksiyonel seviye değerlendirmeler, serebral palside spastisiteye özel değerlendirme yöntemleri
13) SP'li çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları
14) SP'li çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Course notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 1 1 1
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 2 2 2 1
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 1 1 1 1 2
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 1 1 2 1 1
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 1
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 1 2
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 2 1 2
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1 1 1 1
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 2 1 2
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 1
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 3
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 3
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 2
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 3
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 3
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 3
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 3
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 3
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 1
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 3
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Toplam İş Yükü 128