Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | FZY5026 | ||||
Ders İsmi: | Kanıta Dayalı Elektrofiziksel Ajanlar | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. NALAN SOYDAŞ ENGİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. NALAN SOYDAŞ ENGİN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Alçak ve yüksek frekanslı akımların farklı patolojik durumlarda kullanılması ile ilgili yöntemler incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Fizyoterapide kullanılan elektrofiziksel ajanları uygulama yöntemleri konusunda temel bilgiler ve güncel çalışmalarla destekli kanıt düzeyleri, uygulama örneklerinin seminer sunumu ve pratik uygulamalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi tamamlayan, elektrodiagnostik testleri; alçak frekanslı akımlar ve yüksek frekanslı akımların etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerini öğretmektir. 2) Dersin bitiminde öğrenciler, elektrodiagnostik testler, alçak ve yüksek frekanslı akımlar ve uygulama yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazanırlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Alçak Frekanslı Akımların Özellikleri ve Sınıflandırılması | |
2) | 2 Yüksek Frekanslı Akımların Çeşitleri ve Sınıflandırlması | |
3) | 3 Alçak Frekanslı Akımların Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları | |
4) | 4 Orta Frekanslı Akımların Özellikleri | |
5) | 5 Orta Frekanslı akımların Uygulama yöntemleri ve Endikasyon- Kontraendikasyonları | |
5) | 5 Orta Frekanslı akımların Uygulama yöntemleri ve Endikasyon- Kontraendikasyonları | |
6) | 6 Kısa Dalga Diaterminin Özellikleri, Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları | |
7) | 7 Mikro Dalga Diaterminin Özellikleri, Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları | |
8) | 8 Ultrasonun Özellikleri, Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonlar | |
9) | 9 Kesikli Yüksek Frekanslı Akımların Özellikleri, Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları | |
10) | 10 Magnetoterapinin Fizyoterapide Kullanımı | |
11) | 11 Alçak ve Yüksek frekanslı Magnetoterapinin kullanıldığı durumlar | |
12) | 12 Çeşitli hastalıklarda Alçak Frekanslı akımların kullanılması ile ilgili makale tartışmaları | |
13) | 13 Alçak ve Yüksek frekanslı akımlar ile ilgili makale tartışmaları | |
14) | 14 Low-and high-frequency currents and discussions related article | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Course notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 1 | 2 | ||||||||||||
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 2 | |||||||||||||
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 2 | |||||||||||||
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | ||||||||||||||
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 1 | 1 | ||||||||||||
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | ||||||||||||||
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 3 | |||||||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 1 | 1 | ||||||||||||
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 1 | 1 | ||||||||||||
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 2 | 2 | ||||||||||||
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 1 | |||||||||||||
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 1 | 1 | ||||||||||||
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 1 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | 3 |
5) | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 3 |
6) | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 3 |
7) | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 3 |
9) | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 3 |
11) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 1 |
12) | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 1 |
13) | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 3 |
14) | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Toplam İş Yükü | 125 |