Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY5018
Ders İsmi: Kanser Rehabilitasyonu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Berrak VARHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Farklı evrelere sahip kanser hastalarında uygulanan farklı fizyoterapi yaklaşımlarının etkileri, uygulama prensipleri ve teknikleri hakkında bilgi ve uygun tedavi programını planlama ve uygulama becerileri kazanmak.
Dersin İçeriği: Evrelere göre ve hastaya uygun fizyoterapi-rehabilitasyon programları, kanserli hastalarda görülen ağrı, fiziksel, fonksiyonel ve psikolojik problemler ve çözümleri, konuyla ilgili kanıta dayalı çalışmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi tamamlayan öğrenci, kanser rehabilitasyonu konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kanser Nedir ? Sınıflandırması Nasıl Yapılır?
2) Kanser Hastalarında Değerlendirme ve Rehabilitasyonun Evreleri
3) Kanser Cerrahileri ve Fizyoterapi
4) Kanser Hastalarında Görülen Ağrı ve Fizyoterapi
5) Kanser, Sistemik Problemler ve Fizyoterapi
6) Kanserin İlerleyişi ve Yoğun Bakımda Fizyoterapi
7) Ara Sınav
8) Kanser ve Gevşeme
9) Kadın, Kanser ve Fizyoterapi
10) Kanser, Lenfödem ve Fizyoterapi
11) Kanser, Fizyoterapi ve Yaşam Kalitesi
12) Olgu Sunumları
13) Olgu Sunumları
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weert EV, Weebers JH et al ? A Multidimensional Cancer Rehabilitation Program For Cancer Survivors: Effectiveness on Health Related Quality of Life, Journal of Psychosomatic Research 58: 485-496, 2005. - Spruit MA, Janssen PP et al? Exercise Capacity Before and After an 8 Week Multidisciplinary Inpatient Rehabilitation Program in Lung Cancer Patients: A pilot study, Lung Cancer, 52: 257-260, 2006.
Diğer Kaynaklar: Weert EV, Weebers JH et al ? A Multidimensional Cancer Rehabilitation Program For Cancer Survivors: Effectiveness on Health Related Quality of Life, Journal of Psychosomatic Research 58: 485-496, 2005. - Spruit MA, Janssen PP et al? Exercise Capacity Before and After an 8 Week Multidisciplinary Inpatient Rehabilitation Program in Lung Cancer Patients: A pilot study, Lung Cancer, 52: 257-260, 2006.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 2
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 1
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 1
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 2
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 1
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 2
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 1
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 3
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 3
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 2
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 3
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 3
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 3
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 3
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 3
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 1
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 3
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ara Sınavlar 1 1
Toplam İş Yükü 129