Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY5016
Ders İsmi: Ortopedik Rehabilitasyonda Klinik Problem Çözme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerinin prensiplerini gözden geçirmek, kas-iskelet sistemi bozukluklarına yol açan spesifik patolojilerde fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını ve manuel tedavi tekniklerini tartışmaktır.
Dersin İçeriği: Ortopedik hastalıklarda uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri, ortopedik rehabilitasyon alanında problem çözmeye dayalı klinik yaklaşımların yeri, önemi, farklı ortopedik hastalıklarda klinik uygulamalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ortopedik ve travmatolojik problemleri tanımlar
2) Özel ortopedik rehabilitasyon protokolüne karar vermek için hastayı değerlendirir
3) Özel fizyoterapi tekniklerini seçebilmek için gereken bilgi ve beceri düzeyine erişir
4) Hastanın bireysel gereksinimlerine ve koşullarına uygun karar verebilmek için kanıt kullanır.
5) Multidisipliner araştırma planlama çalışmalarına katılır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Travma, hareketsizlik ve aşırı kullanımın kas iskelet sistemi üzerindeki etkileri
2) Ortopedik problemler ve ağrı:Fizyoterapi ile ağrı tedavisi
3) Kassal performans eksikliği: Kas kuvveti ve performansının geliştirilmesi
4) 4 Hareket bozuklukları:Eklem mobilizasyon teknikleri ve esneklik
5) Nöromüsküler kontrol bozuklukları: Reaktif nöromüsküler eğitim
6) Nöromüsküler kontrol bozuklukları: Reaktif nöromüsküler eğitim
7) Nöromüsküler kontrol bozuklukları: Reaktif nöromüsküler eğitim
8) Ara sınav
9) Postural stabilite bozuklukları: Denge eğitimi
10) Ortopedik rehabilitasyonda denge eğitimi
11) Ortopedik rehabilitasyonda plyometrik egzersizler
12) Ortopedik rehabilitasyonda eklem mobilizasyon and traksiyon teknikleri
13) Spesifik uygulamalar:Üst ekstremite
14) Spesifik uygulamalar:Kalça ve diz
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Houglum PA, Perin DH:Therapeutic Exercise for Athletic Injuries, Sheridan Boks, USA, 2001.
2.Prentice WE, Voight MI: Techniques in Musculoskeletal Rehabilitation, Mc Grow-Hill Companies, USA,2001.
3.Magee DJ. Orthopedic Physical Assessment, 5th ed. Saunders, St Louis, Missouri 2008.
4.Donatelli R,Wooden MJ. Orthopaedic Physical Therapy. 4th ed. Churchill Livingstone, New York, 2009.
Diğer Kaynaklar: 1.Houglum PA, Perin DH:Therapeutic Exercise for Athletic Injuries, Sheridan Boks, USA, 2001.
2.Prentice WE, Voight MI: Techniques in Musculoskeletal Rehabilitation, Mc Grow-Hill Companies, USA,2001.
3.Magee DJ. Orthopedic Physical Assessment, 5th ed. Saunders, St Louis, Missouri 2008.
4.Donatelli R,Wooden MJ. Orthopaedic Physical Therapy. 4th ed. Churchill Livingstone, New York, 2009.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 1 2 1 2 2
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 1 1 2
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 1 1 2
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 1 2 1
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 2
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 1 1 2
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 1 2
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 1 1
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1 1
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 1 1 1
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 1 1
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 3
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 3
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 2
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar 3
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 3
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 3
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 3
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 3
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 1
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 1
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 3
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 130