Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | FZY5010 | ||||
Ders İsmi: | Hareket Bozuklukları Rehabilitasyonu | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Serap İNAL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Bazal gangliyonlar, serebellum ve bağlantılarının anatomi, fizyoloji ve patofizyoloji, bu sistemlerle ilgili hastalıkların klinik özellikleri, değerlendirme ve uygulanan fizyoterapi rehabilitasyon yöntemlerini öğrenmek. Hareket analizi yöntemlerini, hareket analizlerinde uygulama prensiplerini, sağlıklı ve patolojik durumların hareket analizi ile değerlendirilmesi ve yorumlanmasını yapabilmek |
Dersin İçeriği: | Bazal gangliyonlar, serebellum ve bağlantılarının anatomi, fizyoloji ve patofizyoloji, bu sistemlerle ilgili hastalıkların klinik özellikleri, değerlendirme ve uygulanan fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları, gözlem ile yürüyüş analizi, kinetik-kinematik hareket analizleri, literatürden olgu ve araştırma örnekleri, bilgisayar destekli hareket analiz sistemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlıklı, hasta ve özürlü bireylerde hareket bozukluklarının sebebini, ve muhtemel farklılıkları öğrenir 2) Gözlemle yürüyüş analizi, ayak izi yöntemi ve fonksiyonel analizleri uygulayarak deneyim kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Bazal gangliyonlar, serebellum ve bağlantılarının anatomi, fizyoloji ve patofizyolojisi | |
2) | Hareket bozuklukları fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları | |
3) | Hareket analizlerine giriş ve kaynak taraması | |
4) | 4 Kinematik ve kinetik verilerin elde edilmesi, araştırma planlama ve yürütmede önemi | |
5) | İnternal ve eksternal kuvvet analizleri | |
6) | Günlük yaşam aktivitelerinde hareket analizleri | |
7) | Günlük yaşam aktivitelerinde hareket analizleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Klinikte ve araştırmalarda kullanılan yürüme analizleri | |
10) | Değişik yaş gruplarında hareket analizleri | |
11) | Sporcularda hareket analizleri | |
12) | Değişik spor dallarında yapılan hareket analizleri | |
13) | Özürlülerde hareket analizleri | |
14) | Vaka çalışmaları | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Journal of Biomechanics Physical Therapy Clinical Biomechanics Physiotherapy, Disability and Rehabilitation |
Diğer Kaynaklar: | Journal of Biomechanics Physical Therapy Clinical Biomechanics Physiotherapy, Disability and Rehabilitation |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | ||||||||||||
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 2 | 1 | ||||||||||||
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | 2 | 1 | ||||||||||||
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 2 | 1 | ||||||||||||
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 1 | |||||||||||||
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 2 | 2 | ||||||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 1 | 1 | ||||||||||||
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 | 1 | ||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 2 | 1 | ||||||||||||
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | ||||||||||||||
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 2 | 1 | ||||||||||||
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | 3 |
5) | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 3 |
6) | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 3 |
7) | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 3 |
9) | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 3 |
11) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 1 |
12) | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 1 |
13) | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 3 |
14) | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 130 |