Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | FZY5005 | ||||
Ders İsmi: | İleri Biyomekani | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Serap İNAL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Temel biyomekanik prensipler, mekanik özellikler, vektör analizleri, biyomekanikte uygulanan kinetik ve kinematik, iş/enerji değerlendirme yöntemlerini öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Temel biyomekanik prensipler, temel mekanik özellikler, vektör analizleri, biyomekaniğe uygulanan kinetik ve kinematik, iş/enerji değerlendirme yöntemleri, cihaz düzenlemelerine ilişkin biyomekanik değerlendirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyomekanik prensipler ve bu prensipler ile farklı patolojilerde karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik planlamayı yapabilecek düzeye ulaşmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kuvvet ve kuvvet tipleri | |
2) | Vücutta uygulanan kuvvetler ve Newton yasaları | |
3) | Stres tipleri, bükme, parçalama stresleri | |
4) | Biyomekanik değerlendirmede bileşke kuvvet analizleri | |
5) | Statik denge | |
6) | Dengenin 1. ve 2. Durumu | |
7) | Vücutta iç ve dış sürtünme | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kinematikler | |
10) | Hız, ivme, iş, enerji ve güç | |
11) | Hız, ivme, iş, enerji ve güç | |
12) | Literatürden örnekler üzerinde tartışma | |
13) | Literatürden örnekler üzerinde tartışma | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Journal of Biomechanics 2. Prosthetics Orthotics International, 3. Physical Therapy 4. Clinical Biomechanics 5. Journal of Applied Biomechanics |
Diğer Kaynaklar: | 1. Journal of Biomechanics 2. Prosthetics Orthotics International, 3. Physical Therapy 4. Clinical Biomechanics 5. Journal of Applied Biomechanics |
Course Learning Outcomes | 1 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 2 | |||||||||||||
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 1 | |||||||||||||
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 1 | |||||||||||||
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | 2 | |||||||||||||
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 3 | |||||||||||||
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | ||||||||||||||
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 2 | |||||||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | ||||||||||||||
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 2 | |||||||||||||
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 1 | |||||||||||||
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | ||||||||||||||
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 2 | |||||||||||||
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 1 |
4) | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | 3 |
5) | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 3 |
6) | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 1 |
7) | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 3 |
9) | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 3 |
11) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 1 |
12) | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 1 |
13) | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 3 |
14) | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 72 |
Sunum / Seminer | 12 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 122 |