Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | FZY5004 | ||||
Ders İsmi: | İleri Üst Ekstremite Anatomisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğretim Üyesi Berrak VARHAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Üst ekstremitenin normal şeklini, yapısını, vücudu oluşturan kemikleri, eklemleri ve kasları ve bu yapılar arasındaki yapısal, görevsel ilişkileri ile ilgili bilgi ve becerinin üst düzeye çıkarılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Üst ekstremite anatomik yapıları ve bu yapıların fonksiyonları teorik bilgisi ve uygulaması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anatomik inceleme mantığını öğrenir. 2) Üst ekstremite lokomotor sistemde kemiklerin, eklemlerin ve kasların yerleşimini bilir. 3) Üst ekstremite lokomotor sistemde yapıların işlevini ve plexuxları öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Anatomiye giriş. Anatominin tarihçesi. Eksenler, düzlemler, genel terminoloji bilgisi. Prefixler, subfixler, Latince Terimlerin okunuşları, çoğul yapılması. Anatomik pozisyon. Partes Humoni corporis. | - |
2) | 2 Kemikler, Kaslar, Eklemler ve Sinir Sistemi hakkında genel bilgiler. | - |
3) | 3 Literatür taraması ve sunumlar | - |
4) | 4 Üst extremite kemikleri | - |
5) | 5 Literatür taraması ve sunumlar | - |
6) | 6 Üst extremite eklemleri. Omuz ve Kol ön ve arka bölgesi kasları. Fossa cubiti | - |
7) | 7 Literatür taraması ve sunumlar | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | 9 Ön kol- el kasları. Brachial Plexus- Üst extremite lenfatikleri. | - |
10) | 10 Yüzeyel ve derisn sırt kasları. Thorax bölgesi, abdomen kasları. M. Diaphragma. | - |
11) | 11 Literatür taraması ve sunumlar | - |
12) | 12 Boyun ön ve lateral bölgesi kasları. Trigonum caroticum. Mimik ve çiğneme kasları. | - |
13) | 13 Literatür taraması ve sunumlar | - |
14) | 13 Literatür taraması ve sunumlar | - |
15) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Sobotto Atlas of Human Anatomy Fonksiyonel Anatomi (Prof. Dr. Doğan Taner) Sunum, maket üzerinde organların yerleşimi, komşulukları. |
Diğer Kaynaklar: | Sobotto Atlas of Human Anatomy Fonksiyonel Anatomi (Prof. Dr. Doğan Taner) Sunum, maket üzerinde organların yerleşimi, komşulukları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 2 | |||||||||||
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 1 | |||||||||||
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | ||||||||||||||
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 2 | 3 | ||||||||||||
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 2 | |||||||||||||
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 2 | 1 | 2 | |||||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 2 | |||||||||||||
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 1 | |||||||||||||
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 2 | |||||||||||||
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||||||||||
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 1 |
4) | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | 3 |
5) | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 3 |
6) | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 1 |
7) | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 3 |
9) | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 3 |
11) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 1 |
12) | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 1 |
13) | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 3 |
14) | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 77 |
Toplam İş Yükü | 119 |