Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | FZY5002 | ||||
Ders İsmi: | Fizyoterapide Etik ve Profesyonellik | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. NURGÜL DÜRÜSTKAN ELBAŞI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül Dürüstkan Elbaşı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Bilimsel Araştırma yöntemleri ve bilim etiği bilgisi ile akademik çalışma yapma yeterliliğinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Ahlak, etik kavramları, biyomedikal etik prensipler ve bunların sağlık sistemindeki rolü, hasta hakları ve bunun fizyoterapi pratiğindeki önemi, fizyoterapistlerin ahlaki açıdan bağlı oldukları profesyonel davranışlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırma yöntemleri ve tarihçesi hakkında bigi sahibi olur. 2) Bilim etiği konusunda farkındalık yaratır. 3) Bilimsel yöntemler: niteliksel, niceliksel yönleriyle bilir. 4) Veri toplama ve analiz yeteneğini geliştirir. 5) Bilimsel araştırma raporunun yazılma tekniklerini öğrenir. 6) Tezi yazma yeteneğini geliştirir ve teze hazır hale gelir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çağdaş Bilim ve Yöntembilimin Tarihsel Gelişimi | - |
2) | Bilimsel Araştırmada Etik | - |
3) | Araştırma Süreci | - |
4) | Niceliksel Araştırma Tasarımları Deneysel Tasarımlar Yarı Deneysel Tasarımlar Benzer Olmayan Kontrol Grubu Düzenleri Örnekler | - |
5) | Niteliksel Araştırma Tasarımları Diğer Araştırma Tasarımları | - |
6) | Araştırmada Örnekleme Olasılıklı Örnekleme Yöntemleri Olasılıksız Örnekleme Yöntemleri Örneklem Büyüklüğü | - |
7) | Veri Toplama Yöntem Teknik ve Araçları Görüşme Yöntemi Gözlem Yöntemi Ölçme ve Ölçekler | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | T-TESTİ Kİ-KARE TESTİ | - |
10) | Araştırma Raporu Hazırlama Temel İlkeler Bölümler Dil Bilgisi ve Yazım İlkeleri Çizelge Yazım İlkeleri | - |
11) | Araştırma Raporlarının Değerlendirilmesi Araştırma Kullanımı | - |
12) | İnceleme yapılan makalenin sunumu | - |
13) | İnceleme yapılan makalenin sunumu | - |
14) | İnceleme yapılan makalenin sunumu | - |
15) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Bilim Etiği, Ayrıntı Yayınları, David B.Resnik, 2004 2. Bilimsel Araştırma Kılavuzu, Projeden Makaleye, Yasemin Gülbahar, Robert Vuillaume, Kural Gülbahar, Muzaffer Üstdal, Pelikan Yayınları, 2004 3. Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Metin Kozak, Detay Yayıncılık, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Bilim Etiği, Ayrıntı Yayınları, David B.Resnik, 2004 2. Bilimsel Araştırma Kılavuzu, Projeden Makaleye, Yasemin Gülbahar, Robert Vuillaume, Kural Gülbahar, Muzaffer Üstdal, Pelikan Yayınları, 2004 3. Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Metin Kozak, Detay Yayıncılık, 2014 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | |||||||||
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | |||||||||
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | ||||||||||||||
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | ||||||||||||||
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | ||||||||||||||
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | ||||||||||||||
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | ||||||||||||||
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||||||||||
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 1 |
3) | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 3 |
4) | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | 3 |
5) | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 1 |
6) | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 2 |
7) | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 3 |
9) | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 3 |
11) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 1 |
12) | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 3 |
13) | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 3 |
14) | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 73 |
Toplam İş Yükü | 115 |