Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SUY5007 | ||||
Ders İsmi: | Soğuk Savaş ve Sonrası Asya-Pasifik Siyaseti | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. CAN DONDURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Amaç, Asya'daki siyasi sistemlere ve yakın siyasi tarihe genel bir bakış sunmaktır. Amaç aynı zamanda bazı öncelikli güncel konuları vurgulamak ve bölge hakkında en önemli araştırmaları tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Asya ve Pasifik'te karşılaştırmalı ve uluslararası siyaseti tanıtmaktadır. Odak noktası Doğu Asya'daki siyasettir, ancak daha geniş haliyle bölgeyi ve bölgenin küresel siyasetteki rolünü de kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Asya-Pasifik siyasetine ilişkin temel bilgileri edinmek 2) Bölgenin Soğuk Savaş sonrası dönüşümünü incelemek 3) Başat bölgesel aktörler arası ilişkileri incelemek 4) Bölgesel anlaşmazlıkların kaynaklarını incelemek 5) Bölgenin küresel siyasetteki yerini kavramak 6) Güncel olayları ve Çin'in yükselişini değerlendirmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Soğuk Savaş sonrası Asya | |
3) | Güncel Stratejik ve Kurumsal Çerçeve | |
4) | Çin'in Yükselişi ve Büyük Stratejisi | |
5) | Japonya'nın Büyük Stratejisi | |
6) | Tarih Sorunu | |
7) | Güney Kore ve Asya-Pasifik | |
8) | Vize | |
9) | Kore Yarımadası | |
10) | Tayvan Boğazı | |
11) | Denizlerin Paylaşımı | |
12) | Bölgesel Düzen Yaratmak | |
13) | Ekonomik Bölgeselcilik | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | David Shambaugh and Michael Yahuda, The International Relations of Asia, second edition. Lanham, MD: Rowman and Littlefield, 2014. |
Diğer Kaynaklar: | Hua, Shiping (ed.). Routledge Handbook of Politics in Asia. London: Routledge. 2020 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | |||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | |||||
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||
6) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | |||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | |||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | |||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 2 |
2) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 2 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 1 |
5) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 1 |
6) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 1 |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 1 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 1 |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 24 | 34 | |||
Final | 1 | 15 | 25 | 40 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |