Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SUY5005 | ||||
Ders İsmi: | Türk Anayasacılık Hareketi Tarihi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YUSUF ERBAY | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Yusuf Erbay | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin adını oluşturan Anayasa Hukuku kavramının incelenmesi; Anayasaların içeriklerinin, nasıl yapıldığının, değiştirildiğinin irdelenmesi; Devlet, hükümet, demokrasi, temel hak ve hürriyetler gibi Anayasaların düzenlediği konuların açıklanması ve kanunların Anayasa’ya uygunluk denetimini yapan Anayasal Yargı’nın anlatılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Türkiye’deki anayasal hareketleri, tarihsel süreçte anayasacılık düşüncesinin ortaya çıkışını ve kökenlerini ele alınacaktır. Osmanlı Dönemi anayasal belgelerini analiz, Cumhuriyet Dönemi Türk anayasalarını analiz edilecektir. 1982 Anayasası ile Cumhuriyet Dönemi'ndeki diğer anayasaları (1924 Anayasası ve 1961 Anayasası) karşılaştırmaları yapılacaktır. Devlet iktidarının sınırlandırılması ihtiyacı ile anayasacılık düşüncesi arasındaki ilişki tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anayasaların kavranması ve anlaşılması 2) Türk anayasalarının irdelenmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Devleti Sınırlama Aracı Olarak Anayasalar | |
3) | Kurumsallaşmış bir güç olarak devlet | |
4) | Çoğulcu Demokrasiler ve Hükümet Sistemleri | |
5) | Osmanlı'da Anayasacılık | |
6) | Tazminat | |
7) | Teşkilat-ı Esasiye | |
8) | Vize | |
9) | 1921 Anayasası | |
10) | 1924 Anayasası | |
11) | 1961 Anayasası | |
12) | 1982 Anayasası | |
13) | Anayasa Tartışmaları | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Anayasa Hukuku-Erdoğan Teziç |
Diğer Kaynaklar: | Türk Anayasa Hukuku-Kemal Gözle |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 2 | 3 | |||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 | 2 | |||||||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | |||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 3 | 2 | |||||||||
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 3 | 2 | |||||||||
6) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 3 | 3 | |||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 2 | |||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 3 | 3 | |||||||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 3 | |||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 1 | |||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 3 |
2) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 2 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 2 |
5) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 2 |
6) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 3 |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 3 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 1 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 | 3 | 13 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 5 | 5 | 13 | ||
Final | 1 | 5 | 5 | 10 | 20 | ||
Toplam İş Yükü | 144 |