Dersin Amacı: |
Sağlık hizmetleri pazarlama dersinin amacını, kapsamı ve önemini açıklamak, pazarlamda tüketici davranışlarının önemi, pazar araştırma yöntemleri ve pazarlama planlaması aşamalarını sağlık hizmetlerinde ayrıntılı olarak incelemek, Pazarlama karması elemanlarını ve bu bileşenlerin sağlık sektöründe önemini kavrama, marklaşma ve etik konusunu ve yeni pazarlama yaklaşımlarının sağlık sektöründe uyulanışını ayrıntılı olarak incelemektir. |
Dersin İçeriği: |
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama, Pazarlamanın Sağlık sektöründe gelişimi, hizmet sektörünün gelişimi ve etki eden faktörler, Sağlık hizmetleri pazarlamasında tüketici davranışları, pazarlama bilgi sistemi ve Pazar araştırması, Pazar bölümleme ve hedef Pazar seçimi, Stratejik pazarlama planlaması, pazarlama karması elemanlar(7 P), TKY ve Müşteri memnuniyeti, Pazarlama etiği, Marlalaşma ve pazarlamda yeni yaklaşımlar kapsar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pazarlamanın ve Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın tarihsel gelişim süreci |
. |
2) |
Hizmet sektörünün gelişimi, türleri ve ekonomi içerisindeki önemi |
. |
3) |
Sağlık Hizmetleri pazarlamasında Tüketici davranışları |
. |
4) |
Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazar Araştırması |
. |
5) |
Pazar Bölümleme ve hedef Pazar seçimi ve kullanılan kriterler |
. |
6) |
Stratejik Pazarlma planlaması ve Süreci |
. |
7) |
Ürün ve Ürün Geliştirme stratejileri, Ürün hayat seyri |
. |
8) |
Sağlık Hizmetleri Pazarlşamasında Fiyatlandırma Stratejileri |
. |
9) |
Ara sınav |
. |
10) |
Dağıtım ve Dağıtım Kanalalları (Sağlık Hizmetlerinde hizmet sunum yeri ) |
. |
11) |
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Tutundurma ve Tutundurma karması elemanları |
. |
12) |
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında yeni eklene pazarlama karması elemanları( İnsan Unsuru, Yer ve süreç Yönetimi) |
. |
13) |
Pazarlama Etiği ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamsında Etik dışı davranış örnekleri |
. |
14) |
Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti |
. |
15) |
Sağlık Kurumlarında Markalaşma ve Süreci, Pazrlamada yeni yaklaşımlari |
. |
Ders Notları / Kitaplar: |
1.Sağlık Hizmetleri Pazarlaması,Prof. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Seçkin Kitabevi, Ankara, 2016.
2.John R. Griffith The Well-Managed Health Care Organization. AUPHA Press/Health Administration Press, Ann Arbor, Michigan,1995.
3.Berkowitz , Eric, Healt Care Marketing, Essentials of Health care Marketing, An Apsen Publication, Maryland
|
Diğer Kaynaklar: |
1.Sağlık Hizmetleri Pazarlaması,Prof. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Seçkin Kitabevi, Ankara, 2016.
2.John R. Griffith The Well-Managed Health Care Organization. AUPHA Press/Health Administration Press, Ann Arbor, Michigan,1995.
3.Berkowitz , Eric, Healt Care Marketing, Essentials of Health care Marketing, An Apsen Publication, Maryland
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
3 |
2) |
Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar |
3 |
3) |
Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. |
3 |
4) |
Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. |
3 |
5) |
Sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanarak verileri yorumlar, analiz eder, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
6) |
Sağlık yönetimi ile ilgili edindiği bilgiler ışığında güncel gelişmeleri ,kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. |
3 |
7) |
Sağlık yönetimi alanı ile ilgili çalışan kurum, kuruluş ve bireyler ile iletişim kurar ve alanını geliştirmek için çalışmalar yapar. |
3 |
8) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. |
3 |
9) |
Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
10) |
Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
|
3 |
11) |
Sağlık Yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranır. |
2 |
12) |
Sağlık Yönetimi alanında araştırma yapar ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırır. |
2 |
13) |
Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. |
3 |
14) |
Sağlık Yönetimi alanında çalışanlarını korur, adil davranır, kalite, kültürel değerler, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının
gereklerini bilir ve yerine getirir.
|
3 |
15) |
Sağlık Yönetimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
3 |
16) |
Sağlık yönetimi alanında yapılan girişimlerde hedeflere uygun sorumluluk alır. |
3 |
17) |
Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır |
3 |