İşletme (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISY5031 | ||||
Ders İsmi: | Finansal Risk Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. KADRİ ÖZGÜNEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Kadri Özgüneş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Finansal risklere dair farkındalık sağlamak. 2. Krizler ve balonların altında yatan sebeplerin tartışılması ile ekonomik göstergelerin doğru yorumlanmasını sağlamak. 3. Döviz kuru riski, CDS, likidite riski ve operasyonel risk gibi diğer risk unsurlarını öğretmek. 4. Çeşitli finansal risklerin ölçümlerini ve onlardan korunma yollarını öğretmek. 5. Bir skandalı finansal risk yönetimi perspektifinden inceleyerek ders konularını uygulatmak. |
Dersin İçeriği: | Finansal risk yönetimine genel bakış ve finansal balonlar & krizler ile başlayan ders, piyasa riski, riske maruz değer ve kredi riski ile devam etmektedir. Dersin bu kısmında ekseriyetle banka perspektifinden risk konusu irdelenmektedir. Akabinde döviz kuru riski, CDS, likidite riski, operasyonel risk, CAMELS ve BASEL regülasyonları konuları işlenecektir. Ders dahilinde işlenecek son iki konu ise risk kontrol ve yönetim teknikleri ile türev finansal ürünler ve temel düzeyde kullanımıdır. Konuların bitmesinden sonra öğrenciler, seçtikleri global ölçekte ses getiren riske dair facialara/skandallara ilişkin finansal risk yönetimi perspektifinden inceleyerek bunlara ilişkin sunumlar yapacak, böylelikle ders boyunca öğrendiklerini uygulama fırsatı bulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Finansal risklere dair farkındalık sahibi olur. 2) Krizler ve balonların altında yatan sebepleri bilir ve ekonomik göstergeleri doğru yorumlar. 3) Döviz kuru riski, CDS, likidite riski ve operasyonel risk gibi diğer risk unsurlarını bilir. 4) Çeşitli finansal risklerin ölçümlerini ve onlardan korunma yollarını bilir. 5) Bir skandalı finansal risk yönetimi perspektifinden inceleyerek ders konularını uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal Risk Yönetimine Genel Bakış | |
2) | Finansal Krizler ve Balonlar | |
3) | Piyasa Riski – 1 | |
4) | Piyasa Riski – 2 | |
5) | Riske Maruz Değer | |
6) | Kredi Riski | |
7) | Döviz Kuru Riski ve CDS | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Likidite Riski ve Operasyonel Risk | |
10) | CAMELS | |
11) | BASEL regülasyonları | |
12) | Risk Kontrol ve Yönetim Teknikleri | |
13) | Türev Finansal Ürünler ve Temel Düzeyde Kullanımı | |
14) | Öğrenci Vaka Sunumları – 1 | |
15) | Öğrenci Vaka Sunumları – 2 | |
16) | Final Sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kitabı (Textbook) 1. Bolak, M., Risk ve Yönetimi, 2. Baskı, Birsen Yayıncılık, 2016. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları (Lecturer’s handouts) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |||||||
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |||||||
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Proje | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Ödevler | 1 | 0 | 10 | 10 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 150 |