Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5015 | ||||
Ders İsmi: | Uyku ve Temel Özellikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Uyku konusunda temel bilgiler verme, uyku bozuklukları hakkında bilgi verme, uyku tetkiki yapılan laboratuvar ve merkezlerin özellikleri hakkında bilgi verme, PSG cihazını ve komponentlerinin çalışmasını anlatma, PSG’nin uygulanışını anlatma, PSG’nin değerlendirilmesi konusunda temel düzeyde bilgi verme |
Dersin İçeriği: | I. Temel uyku: Uyku nedir, uykunun yapısı, özellikleri II. Uyku bozuklukları: Sınıflama, bozuklukların özellikleri, tanı yöntemleri, tedavi III. Uyku merkezi ve uyku laboratuvarının özellikleri, uyku teknikerinin görev ve sorumlulukları IV. Uyku tetkikleri: Polisomnografi (PSG) cihazı, elektrot ve sensörler, PSG ve diğer yöntemlerin uygulanması, PSG’nin değerlendirilmesi V. Non-invaziv mekanik ventilasyon tedavisinde kullanılan cihaz ve modlar, cihazların titrasyonu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uykunun özelliklerini bilir 2) Uyku bozuklukları tanımlar 3) Uyku tetkiklerini bilir ve uyku tetkiklerinin değerlendirir 4) PSG cihazı ve bileşenlerini tanımlar 5) PSG’nin uygulanışını teorik düzeyde tanımlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uyku Fizyolojisi ve Tıbbına Genel Bakış | - |
2) | Uyku Fenomenolojisi ve Nöral Taban Arayışı | - |
3) | Uykunun Nörobiyolojisi | - |
4) | Uykunun Nörobiyolojisi | - |
5) | Sirkadiyen ritimler | - |
6) | Uyku ve Öğrenmenin Biyolojik Temelleri | - |
7) | Uyku-Uyanıklık Düzeninin Matematiksel Modellemesi | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Uyku Bozukluklarına Genel Bakış | - |
10) | Fibromiyalji, Ağrı ve Uyku | - |
11) | Uyku ve Anestezi | - |
12) | Uyku ve Psikiyatrik Bozukluklar | - |
13) | Pediatrik Uyku Bozuklukları | - |
14) | Uykunun Endokrin Modülasyonu | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders slaytları |
Diğer Kaynaklar: | İlgili güncel yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | |||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 2 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 1 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 1 |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ödevler | 14 | 70 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 198 |