Sinirbilim (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY5014
Ders İsmi: Laboratuvar Rotasyonu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Laboratuvar Rotasyon dersinin amacı Lisans üstü Yüksek Lisans eğitimi alan öğrencilerin Nörofizyoloji, Beyin uyarım yöntemleri, Görüntüleme Sistemleri ve Hücre Kültürü uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenmesidir. Laboratuvar Rotasyon ilk derlerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir.
Dersin İçeriği: Bu ders; ,Yüksek lisans tez çalışması öncesinde farklı disiplinlerden gelen öğrencilerin Nörofizyoloji, beyin uyarım yöntemleri, görüntüleme yöntemleri, moleküler Biyoloji ve genetik araştırma alanlarına uyum sağlayabilmeleri amacı ile laboratuvar becerisi kazandırmak, Nörofizyoloji laboratuvarında beyin elektriksel potansiyellerini kaydı, analizi, beyi uyarım yöntemlerinin öğrenilmesi. Hücre kültürü oluşturmanın temel prensipleri, primer hücre kültürü oluşturulması, hücrelerin pasajlanıp dondurulması tekniklerinin öğrenilmesi; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Laboratuvar Rotasyon dersi lisans üstü Yüksek Lisans öğrencilerine verilir. Laboratuvar Rotasyon ilk derslerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir. Farklı laboratuvarlda laboratuvarın işleyişine göre farklı zaman aralıklarında uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenir. Her laboratuvar için Araştırma ve Uygulama defteri hazırlarlar. Bu defterler her bir Laboratuvar bitiminde Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi tarafından değerlendirilerek imzalanır. Ders Sorumlusu her bir Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi ile görüşerek, Öğrencilerin hazırladığı Araştırma ve Uygulama defterine ve her ders öğrencilerin durumları incelenerek Ara Sınav ve Final Notu verilir. Ders devamlılığı zorunludur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) EEG
2) EEG
3) EEG
4) Fizyolojik ölçümler
5) Fizyolojik ölçümler
6) tDCS
7) tDCS
8) tDCS
9) Hücre kültürü
10) Hücre kültürü
11) Hücre kültürü
12) Olaya ilişkin potansiyeller
12) Olaya ilişkin potansiyeller
13) Olaya ilişkin potansiyeller
13) Olaya ilişkin potansiyeller
13) Olaya ilişkin potansiyeller
14) Olaya ilişkin potansiyeller
14) Olaya ilişkin potansiyeller

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Laboratuvar kuralları notları
Diğer Kaynaklar: Laboratuvar kuralları notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme.
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma.
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 3
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 2
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme 3
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 3
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme.
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma.
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 3
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 2
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme 3
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 3
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Laboratuvar 5 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Laboratuvar 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 156
Toplam İş Yükü 212