Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5014 | ||||
Ders İsmi: | Laboratuvar Rotasyonu | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Laboratuvar Rotasyon dersinin amacı Lisans üstü Yüksek Lisans eğitimi alan öğrencilerin Nörofizyoloji, Beyin uyarım yöntemleri, Görüntüleme Sistemleri ve Hücre Kültürü uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenmesidir. Laboratuvar Rotasyon ilk derlerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; ,Yüksek lisans tez çalışması öncesinde farklı disiplinlerden gelen öğrencilerin Nörofizyoloji, beyin uyarım yöntemleri, görüntüleme yöntemleri, moleküler Biyoloji ve genetik araştırma alanlarına uyum sağlayabilmeleri amacı ile laboratuvar becerisi kazandırmak, Nörofizyoloji laboratuvarında beyin elektriksel potansiyellerini kaydı, analizi, beyi uyarım yöntemlerinin öğrenilmesi. Hücre kültürü oluşturmanın temel prensipleri, primer hücre kültürü oluşturulması, hücrelerin pasajlanıp dondurulması tekniklerinin öğrenilmesi; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Laboratuvar Rotasyon dersi lisans üstü Yüksek Lisans öğrencilerine verilir. Laboratuvar Rotasyon ilk derslerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir. Farklı laboratuvarlda laboratuvarın işleyişine göre farklı zaman aralıklarında uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenir. Her laboratuvar için Araştırma ve Uygulama defteri hazırlarlar. Bu defterler her bir Laboratuvar bitiminde Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi tarafından değerlendirilerek imzalanır. Ders Sorumlusu her bir Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi ile görüşerek, Öğrencilerin hazırladığı Araştırma ve Uygulama defterine ve her ders öğrencilerin durumları incelenerek Ara Sınav ve Final Notu verilir. Ders devamlılığı zorunludur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | EEG | |
2) | EEG | |
3) | EEG | |
4) | Fizyolojik ölçümler | |
5) | Fizyolojik ölçümler | |
6) | tDCS | |
7) | tDCS | |
8) | tDCS | |
9) | Hücre kültürü | |
10) | Hücre kültürü | |
11) | Hücre kültürü | |
12) | Olaya ilişkin potansiyeller | |
12) | Olaya ilişkin potansiyeller | |
13) | Olaya ilişkin potansiyeller | |
13) | Olaya ilişkin potansiyeller | |
13) | Olaya ilişkin potansiyeller | |
14) | Olaya ilişkin potansiyeller | |
14) | Olaya ilişkin potansiyeller |
Ders Notları / Kitaplar: | Laboratuvar kuralları notları |
Diğer Kaynaklar: | Laboratuvar kuralları notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | ||||||||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | ||||||||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 | |||||||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 2 | |||||||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 | |||||||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 3 | |||||||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 3 | |||||||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 2 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 3 |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 3 |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuvar | 5 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 156 |
Toplam İş Yükü | 212 |