Sinirbilim (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY5009
Ders İsmi: Nöropsikoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Çiğdem Ulaşoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere nöropsikolojik işlevlerin nöral mekanizmalarını ve sağlıklı bireylerde ve nöropsikiyatrik/nörodejeneratif vakalarda nasıl değerlendirildiklerini öğretmek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Ders kapsamı nöropsikolojik işlevler ve nöral mekanizmaları, nöropsikolojik testler, değerlendirme, uygulama ve raporlaması konuları ile nörodejeneratif ve nöropsikiyatrik vaka örneklerinin tartışılmasından oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler nöropsikolojik işlevleri tanıyacaktır.
2) Öğrenciler nöropsikolojik işlevlerin nasıl değerlendirildiğini öğrenecektir.
3) Nöropsikolojik testleri tanıyacaklar.
4) Nörodejeneratif hastalıkların nöropsikolojik bozulma profillerine aşina olacaklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kısa tarihçe ve davranışsal nöroanatomi -
2) Nöropsikoloji ve temel kavramlar -
3) Nöropsikolojik değerlendirme -
4) Dikkat ve yürütücü işlevler, nöral mekanizmaları, ilintili nöropsikolojik test ve ölçekler -
5) Öğrenme ve bellek, nöral mekanizmaları -
6) Öğrenme ve bellek ile ilintili nöropsikolojik testler -
7) Vizuospasyal işlevler ve nöral mekanizmaları -
8) VİZE SINAVI -
9) Vizuospasyal işlevler ile ilintili nöropsikolojik testler -
10) Dil, nöral mekanizmaları ve ilintili testler -
11) Afazi değerlendirmesi -
12) Örtük bellek ve nöral mekanizmaları, ilintili testler -
13) Nörodejeneratif hastalıklar, vaka örnekleri üzerinden tartışma -
14) Nöropsikiyatrik hastalıklar, vaka örnekleri üzerinden tartışma -
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Klinik Nöropsikoloji ve Nöropsikiyatrik hastalıklar, Emre Kumral-Güneş tıp yy.
Diğer Kaynaklar: Beyin ve Nöropsikoloji Temel ve Klinik Bilimler-Sirel Karakaş - Ceyla İrkeç - Nevzat Yüksel

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme.
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma.
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme.
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme.
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme.
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme.
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma.
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 2
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme.
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 1
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 2
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Ödevler 14 14
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 40
Toplam İş Yükü 192