Sinirbilim (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY5006
Ders İsmi: Sinirbilim İçin Temel Matematik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin soyut düşünme yeteneğini geliştirmek, sinirbilim ile ilgili matematiksel problemleri analiz etmek için bir matematiksel altyapı vermektir.
Dersin İçeriği: İnsanlık tarihinde matematiğin önemi, Matematiğin tarihsel gelişimi, Sayılar, Küme teorisi, Fonksiyon kavramı ve işlemleri , Veriler ve verilerin toplanması ve analizi , Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bazı matematiksel terim ve kavramları tanımlar ve kullanır.
2) Matematiksel kavram ve teknikleri sinirbilim problemlerine uygulama becerisi kazanır.
3) Biyoistatistik dersi için gerekli olan temel bilgilere sahip olur.
4) Derste verilen ödevler sayesinde sorumluluk bilinci gelişir.
5) Deneylerden elde edilen verilerin bir grafiği çizer ve bunları formüle eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kümeler, reel sayılar -
2) Denklemler ve Eşitsizlikler, Üslü ve Köklü ifadeler -
3) Permütasyonlar, Kombinasyonlar ve Binom katsayıları -
4) Matrisler ,Lineer Denklem sistemleri -
5) Determinantlar -
6) Bağıntı ve Fonksiyonlar -
7) Deneylerden elde edilen fonksiyonlar ve kullanımları, İstatistiksel Fonksiyonlar -
8) Limit ve Süreklilik -
9) Limit ve Süreklilik -
10) Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar -
11) Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar -
12) Türev Kavramı, Diferansiyel Alma Kuralları, Temel Fonksiyonların Türevleri -
13) Bileşke Fonksiyonların Diferansiyeli. Türevlerin Uygulamaları, Fonksiyonların Extremumlarıi -
14) Bileşke Fonksiyonların Diferansiyeli. Türevlerin Uygulamaları, Fonksiyonların Extremumlarıi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: İlgili güncel yayınlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 3 3
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 2
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 2
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 2
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 3
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme 3
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 3 3
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 3
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 2
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 2
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 1
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme 2
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 2
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Derse Özgü Staj 14 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 84
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200