Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5006 | ||||
Ders İsmi: | Sinirbilim İçin Temel Matematik | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin soyut düşünme yeteneğini geliştirmek, sinirbilim ile ilgili matematiksel problemleri analiz etmek için bir matematiksel altyapı vermektir. |
Dersin İçeriği: | İnsanlık tarihinde matematiğin önemi, Matematiğin tarihsel gelişimi, Sayılar, Küme teorisi, Fonksiyon kavramı ve işlemleri , Veriler ve verilerin toplanması ve analizi , Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bazı matematiksel terim ve kavramları tanımlar ve kullanır. 2) Matematiksel kavram ve teknikleri sinirbilim problemlerine uygulama becerisi kazanır. 3) Biyoistatistik dersi için gerekli olan temel bilgilere sahip olur. 4) Derste verilen ödevler sayesinde sorumluluk bilinci gelişir. 5) Deneylerden elde edilen verilerin bir grafiği çizer ve bunları formüle eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kümeler, reel sayılar | - |
2) | Denklemler ve Eşitsizlikler, Üslü ve Köklü ifadeler | - |
3) | Permütasyonlar, Kombinasyonlar ve Binom katsayıları | - |
4) | Matrisler ,Lineer Denklem sistemleri | - |
5) | Determinantlar | - |
6) | Bağıntı ve Fonksiyonlar | - |
7) | Deneylerden elde edilen fonksiyonlar ve kullanımları, İstatistiksel Fonksiyonlar | - |
8) | Limit ve Süreklilik | - |
9) | Limit ve Süreklilik | - |
10) | Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar | - |
11) | Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar | - |
12) | Türev Kavramı, Diferansiyel Alma Kuralları, Temel Fonksiyonların Türevleri | - |
13) | Bileşke Fonksiyonların Diferansiyeli. Türevlerin Uygulamaları, Fonksiyonların Extremumlarıi | - |
14) | Bileşke Fonksiyonların Diferansiyeli. Türevlerin Uygulamaları, Fonksiyonların Extremumlarıi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | İlgili güncel yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 | 3 | ||||||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 2 | |||||||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 | |||||||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 2 | |||||||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 3 | |||||||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 3 | |||||||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 3 | 3 | ||||||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 2 |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 2 |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 2 |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Derse Özgü Staj | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |