Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5005 | ||||
Ders İsmi: | Nörogenetik | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Nörogenetik ve Moleküler Mekanizmaların ayrıntılı incelenmesi |
Dersin İçeriği: | Nörogenetik ve ilişkili moleküler mekanizmaların irdelenmesi ve hastalıklarla ilişkilerinin aktarılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nörogenetiği tanımlayabilmesi 2) Nörogenetik ve ilişkili moleküler mekanizmalara bakış açısı geliştirebilmesi 3) Nörogenetik hastalıkları tanımlayabilmesi 4) Nörogenetik hastalıkların tanı ve tedavisine moleküler genetik açıdan yaklaşabilmesi 5) Nörogenetik hastalıklara güncel genom düzenleme teknolojilerini uyarlayabilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nörogenetik | |
2) | Nörogenetik ve moleküler mekanizmalar | |
3) | Nörogenetik ve gen ekspresyonu | |
4) | Nörogenetik hastalıklar | |
5) | Nörogenetik ve epigenetik | |
6) | Nörogenetik hastalıklara neden olan moleküler biyolojik deregülasyonlar | |
7) | Nörogenetik ve genom düzenleme | |
8) | Nörogenetik hastalıklara temel bilim yaklaşımı | |
9) | Nörogenetik Hastalıkların tanısında kullanılan yöntemler | |
10) | Nörogenetik hastalıklarda güncel moleküler biyolojik silahlar | |
11) | Moleküler ilaçlar | |
12) | Tanı ve tedavide nörogenetik kavramı | |
13) | Güncel moleküler biyolojik nörogenetik çalışmaları | |
14) | Nörogenetik hastalıklara güncel yaklaşım |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | İlgili güncel yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 | 2 | 2 | 1 | ||||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 1 | 1 | ||||||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 3 | |||||||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 | 2 | ||||||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | ||||||||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 2 |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 1 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 136 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 |
Final | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü | 195 |