Sinirbilim (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY5005
Ders İsmi: Nörogenetik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Nörogenetik ve Moleküler Mekanizmaların ayrıntılı incelenmesi
Dersin İçeriği: Nörogenetik ve ilişkili moleküler mekanizmaların irdelenmesi ve hastalıklarla ilişkilerinin aktarılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nörogenetiği tanımlayabilmesi
2) Nörogenetik ve ilişkili moleküler mekanizmalara bakış açısı geliştirebilmesi
3) Nörogenetik hastalıkları tanımlayabilmesi
4) Nörogenetik hastalıkların tanı ve tedavisine moleküler genetik açıdan yaklaşabilmesi
5) Nörogenetik hastalıklara güncel genom düzenleme teknolojilerini uyarlayabilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nörogenetik
2) Nörogenetik ve moleküler mekanizmalar
3) Nörogenetik ve gen ekspresyonu
4) Nörogenetik hastalıklar
5) Nörogenetik ve epigenetik
6) Nörogenetik hastalıklara neden olan moleküler biyolojik deregülasyonlar
7) Nörogenetik ve genom düzenleme
8) Nörogenetik hastalıklara temel bilim yaklaşımı
9) Nörogenetik Hastalıkların tanısında kullanılan yöntemler
10) Nörogenetik hastalıklarda güncel moleküler biyolojik silahlar
11) Moleküler ilaçlar
12) Tanı ve tedavide nörogenetik kavramı
13) Güncel moleküler biyolojik nörogenetik çalışmaları
14) Nörogenetik hastalıklara güncel yaklaşım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: İlgili güncel yayınlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 3 2 2 1
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 1 3 3 3 2
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 1 1
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 3
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2 2
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 2
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 3
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 1
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 1
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 136
Sunum / Seminer 2 10
Küçük Sınavlar 1 1
Ara Sınavlar 1 8
Final 1 12
Toplam İş Yükü 195