Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5003 | ||||
Ders İsmi: | Sinirbilimde Hücre Kültürü Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Siğnem Eyuboğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Biyokimyasal, fizyolojik ve farmakolojik süreçlerin incelenmesi için önemli ve gerekli bir laboratuvar tekniği haline gelen hayvan hücre kültürü hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği: | Biobilim araştırması ve ticari uygulamalar için Temel Hücre Teknikleri Hücre kaltivasyon metodlarına giriş, Biyolojik Güvenlik Kabininin doğru kullanımı bilgisi, Primer hücre kültürleri, Hücre hatlarının kültürü, Kontamnasyon tespiti, kryokoruma, transfeksiyon ve biyoprotokoller bilgisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teknolojik gelişmelerin bilimdeki önemini öğrenir 2) Hücresel bileşenlerin biyolojik rolünü ve dokulardaki farklılıklarını öğrenir. 3) Aseptik teknikler ve hücre kültürü laboratuvar ekipmanlarının kullanımının öğrenmesi 4) Organ,doku ve hücre kültürleri arasındaki farkı öğrenmek 5) Hücre hattı ve ilgili besi yeri seçimi 6) Dondurulmuş stoklardan süspansiyon hücre hatlarının hazırlanması temellerini öğrenmek 7) Dondurulmuş stoklardan hücre çizgilerinin yapışkan kültürünü hazırlamanın temellerini öğrenmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doku kültürü teknolojisinin tarihsel gelişimi. Hücre hakkında temel bilgiler: hücre zarı ve işlevi, organeller, insan kaynaklı genel doku tipleri | |
2) | Doku Hücre Kültürü Teknolojisi: Organ, doku ve hücre kültürlerinin karşılaştırılması | |
3) | Birincil ve ikincil hücre kültürü temelleri | |
4) | DHK teknikleri: 1.Temel aseptik kurallar | |
5) | DHK teknikleri: 2. Temel enstrumantasyon | |
6) | DHK teknikleri: temel laboratuvar gereçleri | |
7) | DHK teknikleri: 4. Hücre hattı seçimi ve besi yeri | |
8) | TCC teknikleri: 5. Hücrelerin tohumlanması (aşılama), pasajlanması, hücrelerin toplanması ve dondurarak saklama | |
9) | DHK teknikleri: 6. Büyüme hızının büyüme eğrisi ve çoğaltma süresi cinsinden hesaplanması | |
10) | DHK teknikleri: 7. Hücre canlılığı ve hücre yoğunluğu hesaplamaları | |
11) | DHK teknikleri: 8. Dondurulmuş stoklardan hücre soylarının süspansiyon kültürü hazırlamanın temelleri | |
12) | DHK teknikleri: 9. Donmuş stoklardan yapışık hücre çizgileri kültürünün hazırlanmasına ilişkin temel bilgiler | |
13) | TCC Teknolojisine Biyomedikal ve Endüstriyel Yaklaşım | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | ||||||||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 1 |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 3 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 2 |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |