Sinirbilim (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY5001
Ders İsmi: Nörobiyokimya
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Caner Geyik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Biyomoleküllerin sentezi, nörotransmisyon için görevleri, reseptör aracılı cevap oluşumu, sinyal iletim sistemleri ve hastalıklar arasında ilişki kurulması ve enerjetik yolakların bilinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Biyomoleküllerin yapıları ve işlevleri, nörottansmiterlerin yapısı, reseptörler, beyinde enerji metabolizması, lipitler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyomolekülleri tanır
2) Reseptör aracılı iletimi açıklar
3) Beyin enerji metabolizmasını tanır
4) Hücre membran yapısını açıklar
5) Sinirbilimlerinde biyokimyasal parametrelerin kullanımını gösterir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyokimyanın Temel Kavramları, Biyomoleküller
2) Nörotransmiterler I
3) Nörotransmiterler II
4) Enerji Metabolizması
5) Protein Yapısı
6) Lipitler
7) Hücre Membran Yapısı ve Elemanları
8) Ara Sınav
9) Sinaps
10) Reseptör Aracılı İletim I: GPCR Reseptörleri
11) Reseptör Aracılı İletim II
12) Sunum Haftası I
14) Sunum Haftası III
15) Final Ödevi Teslim
16) Final Ödevi Teslim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Molecular Biology of the Cell-Bruce Alberts
Diğer Kaynaklar: Molecular Biology of the Cell-Bruce Alberts

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 1 1 1 1 1
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 1 1 1 1 1
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme.
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 2 2 2 2 2
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 3 3 3 3 3
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 3 3 3 3 3
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 2 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 1
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 1
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme.
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 2
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 3
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 3
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 50
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 3 6
Ödevler 4 40
Ara Sınavlar 1 30
Final 1 50
Toplam İş Yükü 194