Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5001 | ||||
Ders İsmi: | Nörobiyokimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Caner Geyik | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Biyomoleküllerin sentezi, nörotransmisyon için görevleri, reseptör aracılı cevap oluşumu, sinyal iletim sistemleri ve hastalıklar arasında ilişki kurulması ve enerjetik yolakların bilinmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Biyomoleküllerin yapıları ve işlevleri, nörottansmiterlerin yapısı, reseptörler, beyinde enerji metabolizması, lipitler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyomolekülleri tanır 2) Reseptör aracılı iletimi açıklar 3) Beyin enerji metabolizmasını tanır 4) Hücre membran yapısını açıklar 5) Sinirbilimlerinde biyokimyasal parametrelerin kullanımını gösterir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyokimyanın Temel Kavramları, Biyomoleküller | |
2) | Nörotransmiterler I | |
3) | Nörotransmiterler II | |
4) | Enerji Metabolizması | |
5) | Protein Yapısı | |
6) | Lipitler | |
7) | Hücre Membran Yapısı ve Elemanları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sinaps | |
10) | Reseptör Aracılı İletim I: GPCR Reseptörleri | |
11) | Reseptör Aracılı İletim II | |
12) | Sunum Haftası I | |
14) | Sunum Haftası III | |
15) | Final Ödevi Teslim | |
16) | Final Ödevi Teslim |
Ders Notları / Kitaplar: | Molecular Biology of the Cell-Bruce Alberts |
Diğer Kaynaklar: | Molecular Biology of the Cell-Bruce Alberts |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | ||||||||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 1 |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 1 |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 2 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 3 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 3 |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 3 | 6 |
Ödevler | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 194 |