Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YBS218
Ders İsmi: Veri Bilimi 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Şebnem Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Veri, verinin işlenmesi/analiz edilmesi kavramları ve bunların gerçek dünya problemlerine uyarlanmasına ilişkin uygulamaların geliştirilme biçimini öğrenmektir.
Dersin İçeriği: R dili, Python dili, eğitim ve test kümesi ayırımı (hold out ve CV), karar ağaçları, Naive Bayes, Knn, Destek Vektör Makineleri, Yapay Sinir Ağları, Çok katmanlı modeller

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veri, enformasyon, bilgi kavramları arasındaki farkı bilir ve bunları örneklerle tanımlar
2) Yapılandırılmış veri, yapılandırılmamış veri ve yarı-yapılandırılmış verinin ne olduğunu bilir
3) Verinin toplanması ve organize edilmesi süreçlerindeki adımları uygular
4) Bir dil kullanarak veri üzerindeki işlemleri gerçekleştirir
5) Algoritma ve model arasındaki farkı bilir
6) Bir veri seti üzerinde algoritmalar uygulayarak, modeller elde eder ve bunlar arasından en performanslı olanı seçer

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) R dili ile ön işleme uygulamaları
2) R dili ile karar ağaçları
3) Naive Bayes’in matematiksel alt yapısı ve R dilinde uygulaması
4) Naive Bayes’in matematiksel alt yapısı ve R dilinde uygulaması
5) Modellerin kıyaslanması, düzgünleştirilmesi ve seçilmesi
6) Destek Vektör Makinelerinin’in matematiksel alt yapısı ve R dilinde uygulaması
7) Destek Vektör Makinelerinin’in matematiksel alt yapısı ve R dilinde uygulaması
8) Yapay Sinir Ağ’larının matematiksel alt yapısı ve R dilinde uygulaması
9) Çok katmanlı ağ yapısının matematiksel alt yapısı
10) Python dili ve temel özellikleri
11) Python ile ön işleme
12) Python ile regresyon tabanlı yöntemler
13) Python ile karar ağaçları, naive bayes, knn, svm, ann
14) Python ile karar ağaçları, naive bayes, knn, svm, ann
15) Python ile karar ağaçları, naive bayes, knn, svm, ann
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yalçın Özkan, R Dili Uygulamaları, Deniz Kılınç Python Uygulamaları, Haldun Akpınar, Data
Diğer Kaynaklar: Mooc Ortamlarındakı Yardımcı Dersler,Öğretim Üyesinin Ders Notları
Courses On The Moocs,Lecturer's Handouts

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 1
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 1
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 1 2
Ara Sınavlar 6 15
Final 6 20
Toplam İş Yükü 121