Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS301 | ||||
Ders İsmi: | Pazarlama Yönetiminin İlkeleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. CEM DURAN Dr. Öğr. Üy. NAİM ÇETİNTÜRK Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencilere temel seviyede pazarlama bilgisi vermek. 2. Öğrencilere pazarlama ile ilgili konular hakkında teorik argümanlar geliştirebilmeyi öğretmek. 3. Öğrencilereihtiyaçlardan satın almaya kadar olan pazrlama sürecini genel kapsamları ile öğretmek. 4. Öğrencileri gelecekte alacakları pazarlama derslerine hazırlamak. |
Dersin İçeriği: | Pazarlama ilkeleri, pazarlama stratejileri, ürün yaşam döngüsü, yeni ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım kanalı ve tedarik zinciri yönetimi, doğrudan pazarlama, tüketici davranışı, rekabet stratejileri, bütünleşik pazarlama iletişimi ve konumlandırma.ası. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel düzeyde pazarlama bilgisi sahibi olacaktır. 2) Pazarlama ile ilgili konular hakkında teorik argümanlar geliştirebilecektir. 3) Uygulamada sıkça görülen pazarlama sorunlarını analiz edebilecektir. 4) Gelecekte alacakları pazarlama derslerine hazır olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | PAZARLAMANIN KONUSU KAPSAMI ve GELİŞİMİ | |
2) | PAZARLAMA YÖNETİMİ ve PAZARLAMA PLANLAMASI | |
3) | DEĞİŞEN PAZARLAMA ÇEVRESİ VE KÜRESEL PAZARLAMA | |
4) | PAZARLAMADA BİLGİ TEKNOLOJİLERİ ve BİLGİ SİSTEMLERİ | |
5) | PAZARLAMA YÖNETİMİNDE PAZARLAR | |
6) | PAZAR ÖLÇÜMÜ ve HEDEF PAZAR SEÇİMİ | |
7) | ÜRÜN POLİTİKALARI ve YÖNETİMİ | |
8) | VİZE HAFTASI | |
9) | FİYAT POLİTİKALARI ve YÖNETİMİ | |
10) | DAĞITIM KANALLARI ve LOJİSTİK YÖNETİMİ | |
11) | PAZARLAMA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ | |
12) | MARKA YÖNETİMİ ve KONUMLANDIRMA | |
13) | KRİZ ve DURGUNLUK DÖNEMLERİNDE PAZARLAMA YÖNETİMİ | |
14) | PAZARLAMA YÖNETİMİNDE DENETİM ve KONTROL |
Ders Notları / Kitaplar: | Pazarlama Yönetimi (Stratejik Yaklaşım) / Prof. Dr. A. Hamdi İslamoğlu / Beta Yayınları 2017 |
Diğer Kaynaklar: | Pazarlama Yönetimi / Kevin Lane Keller, Philip Kotler / Beta Yayınnları / 2018 Pazarlama İlkeleri / İsmet Mucuk / Türkmen Kitabevi |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |