Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS109 | ||||
Ders İsmi: | Bilgisayar ve Veri Okuryazarlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TAYFUN UTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Tayfun Utaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgi ve iletişim sistemleri, bilgisayar kullanarak hesaplama, veri yönetimi ve problem çözümü kavramlarına giriş alanlarında yetkinlik kazandırma |
Dersin İçeriği: | Bilgisayarın tarihsel gelişimi, bilgisayar bileşenleri temelleri, E-Posta ve anlık mesajlaşma temelleri, mobil ve bulut bilgi işleme temelleri, çevrim içi organizasyon uygulamaları, Google uygulamaları ve servisleri: Docs, Sheets, Slides, Drive, Calendar, Keep, Scholar; Apple uygulamaları ve servisleri, Ofis uygulamaları: Doküman oluşturma programları, tablolama/grafik ve hesaplama programları, Sunum oluşturma programları, Kurumsal Kaynak Yönetim uygulamaları, Bilgisayar güvenliği temelleri, programlama temelleri konularını içerir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar sistemi bileşenlerinin temel terimlerini, kavramlarını ve işlevlerini tanımlar 2) Belirli bir görevi tamamlamak için uygun yazılım uygulamasını kullanır 3) İşletme belgeleri oluşturma, kaydetme ve değiştirme becerisi kazanır 4) Farklı işletim sistemleri için dosya ve klasörleri oluşturmak, görüntülemek ve yönetmek için temel kavramları ve prosedürleri belirler 5) Temel organizasyon kavramlarını ve oluşturma ve görüntüleme prosedürlerini tanımlar 6) Bir bilgisayarın ne olduğunu, verileri nasıl işlediğini ve toplumda bilgi üretmek için kullanımını açıklar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar okuryazarlığına giriş, Bilgisayar ve ilgili teknolojilerin finans hayatında kullanımı | |
2) | Eposta ve anlık mesajlaşma temelleri | |
3) | Bilgisayarın tarihsel gelişimi | |
4) | Bilgisayar bileşenleri temelleri | |
5) | Mobil ve bulut bilgi işleme temelleri, çevrim içi organizasyon uygulamaları, | |
6) | Ofis uygulamaları | |
7) | Ofis uygulamaları | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Ofis uygulamaları | |
10) | Kurumsal Bilgi Teknolojileri Uygulamaları, Bilgisayar güvenliği temelleri, | |
11) | Programlama Temelleri | |
12) | Programlama Temelleri | |
13) | Programlama ve uygulama geliştirme | |
14) | Programlama ve uygulama geliştirme | |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Ek kaynak gerekmemektedir. - No additional resources are required. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | |||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | |||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | |||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | |||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | |||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | |||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 1 | 22 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 3 | 28 | |||
Final | 1 | 35 | 3 | 38 | |||
Toplam İş Yükü | 158 |