YAZ491 Bitirme Projesi 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yazılım MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YAZ491
Ders İsmi: Bitirme Projesi 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ALI ASGHAR POUR HAJI KAZEM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. ALI ASGHAR POUR HAJI KAZEM
Doç. Dr. BAHMAN ARASTEH ABBASABAD
Doç. Dr. AMIR SEYYEDABBASI
Dr. Öğr. Üy. WADHAH ZEYAD TAREQ TAREQ
Dr. Öğr. Üy. RAGIP MUSTAFA BAŞBUĞ
Dr. Öğr. Üy. ALPER ÖNER
Dr. Öğr. Üy. HANDAN KULAN
Dr. Öğr. Üy. HÜSAMETTİM OSMANOĞLU
Dr. Öğr. Üy. MUHAMMED DAVUD
Dr. Öğr. Üy. EZGİ ÖZER
Dr. Öğr. Üy. ALİ HAMİTOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Akademi programı boyunca edinilen bilgi ve becerileri, birden fazla disiplini entegre eden önemli bir projeye uygulayabilme.
Liderlik, işbirliği ve iletişim becerilerini sergileyerek ekip ortamında etkili bir şekilde çalışabilme.
Proje yönetimi, tasarım ve uygulama dahil olmak üzere bir projeyi baştan sona planlayabilme ve gerçekleştirebilme.
Gerçek hayatta karşılaşılan sorunları ele alırken eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini sergileme.
Yazılı ve sözlü sunumlar aracılığıyla çeşitli kitlelere etkili iletişim kurabilme.
Dersin İçeriği: Bu proje, öğrencilerin akademik programları boyunca edindikleri bilgi ve becerileri uygulama fırsatı sunan bir birleştirici deneyimdir. Proje, öğrencilerin birden fazla disiplini içeren önemli bir projede çalışmalarını ve ilgi alanlarını kariyer hedefleriyle yansıtmalarını gerektirir. Öğrenciler, bir fakülte danışmanının rehberliğinde ekipler halinde çalışırlar. Proje, yeni bir ürünün planlanması, tasarımı ve prototipinin uygulanması, bir yazılım uygulamasının geliştirilmesi, bir araştırma makalesinin oluşturulması veya toplum tabanlı bir projenin tamamlanması gibi çeşitli alanları kapsar. Kurs boyunca öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerini sergilemeleri beklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kılavuzlarda tanımlanan gereksinimlere göre bir araştırma projesi teklifi yazabilme becerisi.
2) Farklı kriterleri (örneğin, hedefler, beklenen sonuçlar ve araştırma soruları) içeren araştırma problemine Giriş metninin nasıl yazılacağını bilmek.
3) En son trendleri takip etmek ve yapılması gereken yenilikleri keşfetmek için literatürü araştırabilme becerisi.
4) Literatürde önerilen önceki yöntemlerin ve materyallerin nasıl gözden geçirileceğini ve bir araştırma problemine en uygun olanı/öğeleri bulmak için bunları nasıl özetleyeceğinizi bilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Haftalık buluşma
2) Haftalık buluşma
3) Haftalık buluşma
4) Haftalık buluşma
5) Haftalık buluşma
6) Haftalık buluşma
7) Haftalık buluşma
8) Ara Rapor
9) Haftalık buluşma
10) Haftalık buluşma
11) Haftalık buluşma
12) Haftalık buluşma
13) Haftalık buluşma
14) Final Rapor

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İstinye University capstone project writing guide
Diğer Kaynaklar: istinye üniversitesi bitirme proje yazım kılavuzu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 3
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 2
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 1
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 2
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 1 1 1 14 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 1 1 13 90
Sunum / Seminer 2 1 1 6 16
Proje 5 1 1 7 45
Toplam İş Yükü 167