Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI034 | ||||
Ders İsmi: | Yöneticilik Becerileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Yasemin Torun | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yönetim Becerileri dersinin amacı, katılımcılara işletmeciliğin temel kavramları ve işletmenin alt sistemleri olan pazarlama, üretim, muhasebe, finas, arge, halkla iliikiler fonksiyonlarını tanıtmak, modern yönetim yaklaşımları çerçevesinde lider yöneticilik bilgi ve becerileri hakkında vermektir. Değişim basamaklarında başarılı adımlar atmak ve iyi sonuçlar almak için gerekli bilgi beceri ve uygulamaların aktarıldığı “Yönetim Becerileri” dersi, öğrencilere değişen iş dünyasındaki çalışan-yönetici ilişkisi üzerinde yoğunlaşmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders temel yönetim kavramları hedeflerle yönetim, yönetim becerilerinin geliştirilmesi, yönetici kişiliğini geliştirmek, karar alma ve çözme, ekip oluşumu ve yönetimi, çalışanları, özendirme& motivasyon yönetimi, yetki devri-delegasyon, liderlik yaklaşımı, lider ve yönetici farkı gibi konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetici ve ilgili kavramlar ile aralarındaki ilişkileri açıklar. 2) Yönetici ve liderlik teorilerinin evrimsel sürecini anlar ve bağlantı kurar. 3) Yöneticinin işletme içindeki ve dışındaki etkilerini yorumlar. 4) Yöneticinin karar verme sürecini ve çalışan ilişkilerini anlar. 5) Yöneticinin değişen rollerini açıklar. 6) İş yerinde yaşanacak çatışmaların nedenlerini anlar, çatışma yönetim stratejilerini bilir. 7) Zaman yönetimi ilkelerini uygular 8) İşyerinde iletişimin önemini bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Kavramlar, Üretim Faktörleri, İşletme Biliminin Diğer Dallar İle İlişkisi, İşletme Türleri | |
2) | İşletmenin Amaçları, İşletmenin Çevresi, İşletmelerin Sınıflandırılması ve Kuruluşu | |
3) | İşletmelerin Faaliyet Gösterdikleri Ekonomik Sistemler, Rekabet, İşletmelerin Performansını Gösteren Ölçütler (kapasite, başabaş analizi, verimlilik) | |
4) | İşletme Etiği ve Sosyal Sorumluluk | |
5) | İşletme Fonksiyonları: Yönetimin Tarihsel gelişimi (Klasik, Neoklasik, Modern yaklaşımlar) | |
6) | İşletme Fonksiyonları: Yönetimin Fonksiyonları1 (Plamlama, Karar Verme) | |
7) | İşletme Fonksiyonları: Yönetimin Fonksiyonları2 (Organize Etme, Koordine Etme, Kontrol) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İşletme Fonksiyonları: Pazarlama | |
10) | İşletme Fonksiyonları: Üretim / Lojistik | |
11) | İşletme Fonksiyonları: İnsan Kaynakları | |
12) | İşletme Fonksiyonları: Muhasebe / Finans | |
13) | İşletme Fonksiyonları: Halkla İlişkiler / Ar Ge / Lojistik | |
14) | İş Hayatında Yeni Trendler | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Koçel, Tamer. İşletme Yöneticiliği, (2018). 17.Baskı, İstanbul: Beta yayınları Ataman, Göksel. İşletme Yönetimi: Temel Kavramlar & Yeni Yaklaşımlar, (2009). 3. Baskı, İstanbul: Türkmen Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları Lecturer's handouts |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |||||||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |||||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |||||||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |||||||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |||||||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |||||||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |||||||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |||||||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |||||||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 5 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 |
Proje | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 4 | 18 |
Final | 3 | 20 |
Toplam İş Yükü | 117 |