Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI034
Ders İsmi: Yöneticilik Becerileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Yasemin Torun
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yönetim Becerileri dersinin amacı, katılımcılara işletmeciliğin temel kavramları ve işletmenin alt sistemleri olan pazarlama, üretim, muhasebe, finas, arge, halkla iliikiler fonksiyonlarını tanıtmak, modern yönetim yaklaşımları çerçevesinde lider yöneticilik bilgi ve becerileri hakkında vermektir. Değişim basamaklarında başarılı adımlar atmak ve iyi sonuçlar almak için gerekli bilgi beceri ve uygulamaların aktarıldığı “Yönetim Becerileri” dersi, öğrencilere değişen iş dünyasındaki çalışan-yönetici ilişkisi üzerinde yoğunlaşmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders temel yönetim kavramları hedeflerle yönetim, yönetim becerilerinin geliştirilmesi, yönetici kişiliğini geliştirmek, karar alma ve çözme, ekip oluşumu ve yönetimi, çalışanları, özendirme& motivasyon yönetimi, yetki devri-delegasyon, liderlik yaklaşımı, lider ve yönetici farkı gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetici ve ilgili kavramlar ile aralarındaki ilişkileri açıklar.
2) Yönetici ve liderlik teorilerinin evrimsel sürecini anlar ve bağlantı kurar.
3) Yöneticinin işletme içindeki ve dışındaki etkilerini yorumlar.
4) Yöneticinin karar verme sürecini ve çalışan ilişkilerini anlar.
5) Yöneticinin değişen rollerini açıklar.
6) İş yerinde yaşanacak çatışmaların nedenlerini anlar, çatışma yönetim stratejilerini bilir.
7) Zaman yönetimi ilkelerini uygular
8) İşyerinde iletişimin önemini bilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar, Üretim Faktörleri, İşletme Biliminin Diğer Dallar İle İlişkisi, İşletme Türleri
2) İşletmenin Amaçları, İşletmenin Çevresi, İşletmelerin Sınıflandırılması ve Kuruluşu
3) İşletmelerin Faaliyet Gösterdikleri Ekonomik Sistemler, Rekabet, İşletmelerin Performansını Gösteren Ölçütler (kapasite, başabaş analizi, verimlilik)
4) İşletme Etiği ve Sosyal Sorumluluk
5) İşletme Fonksiyonları: Yönetimin Tarihsel gelişimi (Klasik, Neoklasik, Modern yaklaşımlar)
6) İşletme Fonksiyonları: Yönetimin Fonksiyonları1 (Plamlama, Karar Verme)
7) İşletme Fonksiyonları: Yönetimin Fonksiyonları2 (Organize Etme, Koordine Etme, Kontrol)
8) Ara Sınav
9) İşletme Fonksiyonları: Pazarlama
10) İşletme Fonksiyonları: Üretim / Lojistik
11) İşletme Fonksiyonları: İnsan Kaynakları
12) İşletme Fonksiyonları: Muhasebe / Finans
13) İşletme Fonksiyonları: Halkla İlişkiler / Ar Ge / Lojistik
14) İş Hayatında Yeni Trendler
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Koçel, Tamer. İşletme Yöneticiliği, (2018). 17.Baskı, İstanbul: Beta yayınları
Ataman, Göksel. İşletme Yönetimi: Temel Kavramlar & Yeni Yaklaşımlar, (2009). 3. Baskı, İstanbul: Türkmen Kitabevi
Diğer Kaynaklar: Ders Notları
Lecturer's handouts

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur.
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır.
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır.
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir.
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır.
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır.
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur.
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır.
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar.
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir.
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir.
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. 1
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. 1
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. 1
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. 1
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 1
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 1
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. 1
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. 1
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. 1
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. 1
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. 1
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. 1
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. 1
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. 1
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 5
Sunum / Seminer 1 6
Proje 4 12
Ara Sınavlar 4 18
Final 3 20
Toplam İş Yükü 117