Elektronik Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI033 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası Örgütler | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YUSUF ERBAY | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Yusuf Erbay | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Dünya sisteminin en aktif ve vazgeçilmez üyeleri içinde yer almaya başlayan uluslararası örgütlerin sayıları hızla artmaktadır. Dersin amacı, uluslararası örgütlere duyulan ihtiyacın nedenlerini; bu örgütlerin ortaya çıkışlarını ve tarihsel gelişimlerini; çeşitlerini, işleyişlerini ve organlarını; hukuksal yapılarını ve yetkilerini; küresel politikada oynadıkları rolleri ve yerine getirdikleri işlevleri; devletlerle olan ilişkilerini ve etkileşimlerini açıklamaya yöneliktir. |
Dersin İçeriği: | 19.yüzyıldan itibaren uluslararası sistem içinde devletlerin yanı sıra uluslararası örgütler de yer almaya başlamışlardır. Yaşanan iki dünya savaşı tarafından yaratılan felaketlerin tekrarlanmaması ve doğurdukları olumsuzlukların ortadan kaldırılması hedefiyle kurulan küresel ve bölgesel nitelikli uluslararası örgütler uluslararası ilişkilere yeni bir boyut eklemiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası örgütlere ilişkin tarihi süreç ve teorik çerçeve çizilerek, genel yapıları ve işleyişleri ele alınması 2) Birleşmiş Milletler, Avrupa Birliği, Avrupa Konseyi ve NATO gibi günümüzde uluslararası ve bölgesel çatışmaların çözümünde önemli role sahip olan uluslararası örgütler incelenmesi. 3) Öğrencilerin araştırma, analiz ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi amacıyla, derste işlenecek konulara ilişkin ön çalışma yapmaları ve sunum hazırlamaları sağlanması. 4) Öğrencilerin katılımıyla dersin işleniş yönteminin, karşılıklı tartışmaları içeren interaktif bir özellik kazanması sağlanması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Uluslararası örgütlerin geçmişi ve bugünün dünyasındaki rolleri. | |
3) | Uluslararası örgütlerle ilgili tanımlar, değerlendirmeler ve yaklaşımlar. | |
4) | Küreselleşme, küresel yönetişim kavramı ve küresel yönetişimin unsurları ve aktörleri. | |
5) | Uluslararası örgüt türleri. | |
6) | Evrensel nitelikli uluslararası örgütler: Milletler Cemiyeti | |
7) | Evrensel nitelikli uluslararası örgütler: Birleşmiş Milletler | |
8) | Bölgesel nitelikli uluslararası örgütler, 1: Bölgesellik ve Avrupa Birliği; ekonomik topluluktan siyasal bütünleşmeye giden yol. | |
9) | Bölgesel nitelikli uluslararası örgütler, 2: Avrupa Konseyi, demokrasi ve insan haklarının çatısı; | |
10) | NATO, batılı ülkelerin savunma mekanizması. | |
11) | BM çatısı altındaki uluslararası örgütler: WHO, ILO, UNCTAD, IMF, GATT, UNESCO, FAO. | |
12) | Diğer Uluslararası Örgütler: OECD, AGİT, NAFTA, OPEC, İKÖ, OUA ve ASEAN | |
13) | Hükümetler -dışı uluslararası örgütler olarak sivil toplum örgütlerinin uluslararası sistemdeki yerleri. | |
14) | Genel değerlendirme | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | A.LeRoy Bennett ve James K. Oliver (2002), International Organizations, Principles and Issues, Seventh Edition, Pearson Education, New Jersey. Margaret P. Karns and Karen A. Mingst, International Organizations, The Politics and Process of Global Governance, Boulder, Lynne Rienner, 2010. Şaban Çalış, Birol Akgün ve Önder Kutlu (der.) (2006), Uluslararası Örgütler ve Türkiye, Çizgi Yayınları, Konya. Mehmet Hasgüler ve Mehmet B. Uludağ (2012), Uluslararası Örgütler, Tarihçe- Organlar-Belgeler-Politikalar, 5.Basım, Alfa, İstanbul. Cengiz Başak (2010), Uluslararası Örgütler, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Uluslararası Örgütlerin Kuruluş Anlaşmaları Uluslararası Örgütlerin İnternet Siteleri |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | |||||||||||||||||
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | |||||||||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | |||||||||||||||||
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||||||||||||||
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | |||||||||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | |||||||||||||||||
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | |||||||||||||||||
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | |||||||||||||||||
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | |||||||||||||||||
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | |||||||||||||||||
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | |||||||||||||||||
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |||||||||||||||||
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | |||||||||||||||||
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | |||||||||||||||||
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | |||||||||||||||||
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | 1 |
2) | İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | 3 |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | 3 |
4) | Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | 3 |
5) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |
6) | Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | 3 |
8) | Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | |
9) | Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | |
10) | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | 3 |
11) | Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | |
12) | Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | |
13) | Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
14) | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | |
15) | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | 3 |
16) | Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | 2 |
17) | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 8 | 28 |
Final | 14 | 34 |
Toplam İş Yükü | 118 |