Ameliyathane Hizmetleri (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI023 | ||||
Ders İsmi: | Medya Okur Yazarlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. OYA HACER ADIGÜZEL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Şükran Pakkan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | - Kitle iletişim araçları ve sunulan içeriklerin hedef kitlenin tüketim alışkanlıklarına bağlı olarak toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkisini irdelemek, - Medyanın toplumlar, okuyucular ve dinleyiciler üzerindeki etkilerini anlamak, - Propaganda-ikna etme teknikleri ve kamuoyu oluşumu, bakış açıları, önyargılar ve kalıp yargıların (stereotipler) fark edilmesi, gerçek ve kurgunun (yorum, görüş vb.) ayırt edilmesini sağlamak,- Görsel, yazılı ve işitsel medyada medyaokuryazarlığı ile eleştirel, okuma yapabilme ve iletileri anlamlandırma –analiz edebilme becerisine öğretebilmek. |
Dersin İçeriği: | Medyanın gücü ile birlikte kitle iletişim araçlarının toplumlar üzerinde etkisi, globalleşme sürecinde değişen ve gelişen kitle iletişim araçlarının yeni dünya düzenine göre şekillenmesi ve yeni söylemler, medya üzerindeki baskı güçleri, devletlerin etkisi, medyanın demokratikleşmesi ve sansür mekanizmaları, ifade özgürlüğü, kişilik hakları, bilgi edinme, kamu yararı, yazılı ve görsel medyayı eleştirel okuma/izleme, dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığına bakış. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Medyanın işleyişi, haber ve iletinin temel kavramları ile etkileri hakkında bilgi sahibi olur. 2) Medyanın dilini doğru anlamayı ve analiz etmeyi öğrenir. 3) Medyada hazırlanan içeriklerin üretim süreçlerini öğrenir ve eleştirel okuma yapabilir. 4) Medya mesajlarını pasif olarak absorbe etmek yerine aktif olarak kendisine absorve edilmeyi çalışılanı görür ve ikna edilmesi zorlaşır. 5) Aktif bir okur olur, alternatif medya içeriği üretebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Medya Okuryazarlığı ve Bilgi Okuryazarlığı- Temel Tanım ve Kavramlar | |
2) | Medyanın Genel Durumu- Tarihi, Gelişim Süreci, Türkiye'de ve Dünyada Güncel Durum | |
3) | İletişim Çağı ve Kültür Endüstrisi Aracı Olarak Medyanın Ekonomik-politik ve Sosyokültürel Etkileri | |
4) | Medya Mesaj Türleri ve Etkileri | |
5) | Bilgi ve Haber: Gündem Belirleme, Propaganda, Manipülasyon | |
6) | Bilgi yayma ve yanıltma gücü: Medya ve algı yönetimi, İkna, İspat, Arka Plan | |
7) | Medya Okuryazarlığı ve Bloom, Bandura, Gerbner ve McLuhan'ın Yaklaşımları | |
8) | Eleştirel okuma kavramı- eleştirel izleyicilik | |
8) | Eleştirel okuma kavramı- eleştirel izleyicilik | |
9) | Vize | |
10) | Tüketim kültürü ve medya: Medyada stereotipleştirme | |
11) | Medyada kadın ve erkek rolleri | |
12) | Medyada kadın ve erkek rolleri | |
13) | Yeni Medya ve Dijital Eleştirel okuryazarlık | |
14) | Unutulma Hakkı- Medya Okuryazarlığı Araştırmaları, Medyanın Kullanımının Etkileri, Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | İletişimin ABC'si- Ünsal Oskay, İletişim Araştırma ve Kuramları Prof. Dr. Şermin Tekinalp, Temel Gazetecilik Prof. Dr. Oya Tokgöz, Medya Okuryazarlığı El Kitabı-Kemal İnal |
Diğer Kaynaklar: | Temel Gazetecilik Prof. Dr. Oya Tokgöz, Medya Okuryazarlığı El Kitabı-Kemal İnal |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili teorik bilgiye ve uygulama ve alanıyla ilgili öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alıp çözüm geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Alanıyla ilgili görev hak ve sorumlulukları içeren mevzuata hakimdir. | |||||||||||||||
3) Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili tıbbi terimlerin bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) İdeal ameliyathane ortamı ile ilgili bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
5) Cerrahi teknikleri, ameliyathanede kullanılan araç ve malzemelerin bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||
6) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır. Ekip çalışması bilincine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||||
7) Ameliyathanenin ve ameliyat ekibinin aseptik hazırlıklarını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||||
8) Sepsi-antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, kontaminasyonla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |||||||||||||||
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | |||||||||||||||
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
14) Operasyon ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |||||||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili teorik bilgiye ve uygulama ve alanıyla ilgili öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alıp çözüm geliştirme becerisine sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili görev hak ve sorumlulukları içeren mevzuata hakimdir. | |
3) | Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili tıbbi terimlerin bilgisine sahiptir. | |
4) | İdeal ameliyathane ortamı ile ilgili bilgi sahibidir. | |
5) | Cerrahi teknikleri, ameliyathanede kullanılan araç ve malzemelerin bilgisine sahiptir. | |
6) | Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır. Ekip çalışması bilincine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini yürütür. | |
7) | Ameliyathanenin ve ameliyat ekibinin aseptik hazırlıklarını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. | |
8) | Sepsi-antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, kontaminasyonla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahiptir. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |
10) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | |
11) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Operasyon ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ödevler | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 14 | 22 |
Final | 14 | 26 |
Toplam İş Yükü | 118 |