Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI021 | ||||
Ders İsmi: | Liderlik Stratejileri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMEL TÖRE | ||||
Dersi Veren(ler): | Ögrt.GrvDr.Emel Töre | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, liderlik ile ilgili kavramları ve çalışmaları anlama, yorumlama ve liderleri analiz edebilme becerisi ve bakış açısı kazandırabilmektir. Ayrıca çalışma ortamında karşılaşacakları ya da olacakları liderleri değerlendirebilme ve anlayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Liderlikle ilgili temel kavramlar, liderlik tarzları, liderlik teorileri, kriz ve liderlik, stratejik liderlik, cinsiyet ve liderlik, girişimci liderlik, etik liderlik konuları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Liderlik ile ilgili temel kavramları ve liderlik teorilerini bilir. 2) Güncel liderlik türlerini ve özelliklerini bilir. 3) Lider ve izleyicileri arasındaki ilişkiyi irdeleyebilir ve yorumlayabilir. 4) Örnek olaylar ile teorik bilgiyi harmanlayarak yorumlayabilir. 5) Lider örneklerini analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stratejik Liderlik | Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013 |
1) | Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Farklı Bakış Açılarından Liderlik ve Liderlik Üzerine | Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013 |
2) | Farklı Bakış Açılarından Liderlik ve Liderlik Üzerine Kötü liderler, Sağlığı Bozuk Liderler | Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
3) | Liderlik Kuramları ve Liderlik Öyküleri | Liderlik Kuramlar ve Yeni Bakış Açıları, Hakan Vahit Erkutlu, Efil efil Yayınevi,2014 |
4) | Liderlik, Değişim ve Yenilik | Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013 |
5) | Liderlik ve Motivasyon İlişkisi | Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
6) | Stratejik Liderlik | Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
7) | Ekip Çalışması ve Liderlik | -Ekip Çalışması ve Liderlik, A. Baltaş, Remzi Kitabevi,2002 |
8) | Cem Kozlu-Liderin Takım Çantası | Liderin Takım Çantası: Cem Kozlu, Remzi Kitapevi,2013 |
9) | Atatürk ve Liderlik | -Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
10) | Matsusitha Liderliği | Matsusitha Liderliği |
11) | Kişilik ve Liderlik | Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
12) | Güncel Liderlik Yaklaşımları | Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
13) | Örgüt Kültürü ve Liderlik | Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013 |
14) | Karar Verme,Risk Alma ve Liderlik | Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | - |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 26 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 127 |