Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Stratejik Liderlik |
Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013
|
1) |
Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi
Farklı Bakış Açılarından Liderlik ve Liderlik Üzerine
|
Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013
|
2) |
Farklı Bakış Açılarından Liderlik ve Liderlik Üzerine
Kötü liderler, Sağlığı Bozuk Liderler
|
Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
3) |
Liderlik Kuramları ve Liderlik Öyküleri |
Liderlik Kuramlar ve Yeni Bakış Açıları, Hakan Vahit Erkutlu, Efil efil Yayınevi,2014 |
4) |
Liderlik, Değişim ve Yenilik
|
Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013 |
5) |
Liderlik ve Motivasyon İlişkisi |
Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
6) |
Stratejik Liderlik |
Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
7) |
Ekip Çalışması ve Liderlik |
-Ekip Çalışması ve Liderlik, A. Baltaş, Remzi Kitabevi,2002
|
8) |
Cem Kozlu-Liderin Takım Çantası
|
Liderin Takım Çantası: Cem Kozlu, Remzi Kitapevi,2013 |
9) |
Atatürk ve Liderlik |
-Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
10) |
Matsusitha Liderliği |
Matsusitha Liderliği |
11) |
Kişilik ve Liderlik |
Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
12) |
Güncel Liderlik Yaklaşımları |
Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
13) |
Örgüt Kültürü ve Liderlik |
Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013 |
14) |
Karar Verme,Risk Alma ve Liderlik |
Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın, 2013 |
Diğer Kaynaklar: |
-Liderlik Yasaları, Maxwell, J.C., Beyaz Yayınları, 2013
-Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi, 2013
-Ekip Çalışması ve Liderlik, A. Baltaş, Remzi Kitabevi, 2002
-Liderlik Kuramlar ve Yeni Bakış Açıları, Hakan Vahit Erkutlu, Efil efil Yayınevi, 2014
-Liderin Takım Çantası: Cem Kozlu, Remzi Kitapevi, 2013
-Konfüçyüs ve Liderlik: John Adair, Babıali Kültür Yayıncılığı, 2014
-Savaş Sanatı, Sun Tzu, Çev.: Şule Kılıçarslan, Form Yayınları, 1992
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. |
|
2) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. |
|
3) |
Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. |
|
4) |
Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. |
|
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
6) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. |
|
7) |
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. |
|