UNI021 Liderlik Stratejileriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI021
Ders İsmi: Liderlik Stratejileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAHRİ ERENEL
Dersi Veren(ler): Doç.Dr. Fahri Erenel
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, liderlik ile ilgili kavramları ve çalışmaları anlama, yorumlama ve liderleri analiz edebilme becerisi ve bakış açısı kazandırabilmektir. Ayrıca çalışma ortamında karşılaşacakları ya da olacakları liderleri değerlendirebilme ve anlayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Liderlikle ilgili temel kavramlar, liderlik tarzları, liderlik teorileri, kriz ve liderlik, stratejik liderlik, cinsiyet ve liderlik, girişimci liderlik, etik liderlik konuları ele alınacaktır. Vaka analizleri yapılacaktır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Liderlik ile ilgili temel kavramları ve liderlik teorilerini bilir.
2) Güncel liderlik türlerini ve özelliklerini bilir.
3) Lider ve izleyicileri arasındaki ilişkiyi irdeleyebilir ve yorumlayabilir.
4) Örnek olaylar ile teorik bilgiyi harmanlayarak yorumlayabilir.
5) Lider örneklerini analiz edebilir ve değerlendirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stratejik Liderlik Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013
1) Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Farklı Bakış Açılarından Liderlik ve Liderlik Üzerine Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013
2) Farklı Bakış Açılarından Liderlik ve Liderlik Üzerine Kötü liderler, Sağlığı Bozuk Liderler Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
3) Liderlik Kuramları ve Liderlik Öyküleri Liderlik Kuramlar ve Yeni Bakış Açıları, Hakan Vahit Erkutlu, Efil efil Yayınevi,2014
4) Liderlik, Değişim ve Yenilik Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013
5) Liderlik ve Motivasyon İlişkisi Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
6) Stratejik Liderlik Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
7) Ekip Çalışması ve Liderlik -Ekip Çalışması ve Liderlik, A. Baltaş, Remzi Kitabevi,2002
8) Cem Kozlu-Liderin Takım Çantası Liderin Takım Çantası: Cem Kozlu, Remzi Kitapevi,2013
9) Atatürk ve Liderlik -Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
10) Matsusitha Liderliği Matsusitha Liderliği
11) Kişilik ve Liderlik Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
12) Güncel Liderlik Yaklaşımları Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
13) Örgüt Kültürü ve Liderlik Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013
14) Karar Verme,Risk Alma ve Liderlik Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın, 2013
Diğer Kaynaklar: -Liderlik Yasaları, Maxwell, J.C., Beyaz Yayınları, 2013
-Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi, 2013
-Ekip Çalışması ve Liderlik, A. Baltaş, Remzi Kitabevi, 2002
-Liderlik Kuramlar ve Yeni Bakış Açıları, Hakan Vahit Erkutlu, Efil efil Yayınevi, 2014
-Liderin Takım Çantası: Cem Kozlu, Remzi Kitapevi, 2013
-Konfüçyüs ve Liderlik: John Adair, Babıali Kültür Yayıncılığı, 2014
-Savaş Sanatı, Sun Tzu, Çev.: Şule Kılıçarslan, Form Yayınları, 1992

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar.
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır.
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir.
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir.
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir.
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir.
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir.
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir.
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir.
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 3
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 3
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 3
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 3
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 3
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 3
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 3
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 3
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 2
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Ödevler 5 20
Ara Sınavlar 2 20
Final 5 30
Toplam İş Yükü 126