UNI017 İletişim Yöntemleriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar FelsefeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Felsefe

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI017
Ders İsmi: İletişim Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. VEHBİ DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Fatih CAYMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, iletişim biçimleri ve türleri hakkında farkındalık kazanmaları, bunların toplumsal yaşamdaki önemi konusunda bilgilendirilmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca; edindikleri etkili iletişim becerileri sayesinde hem kişisel hem de kurumsal başarılarını artırmak hedeflenmektedir. Ders; öğrencilerin iletişim alanında düşünme, analiz etme ve tartışma yetilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriğinde, iletişim kavramı, iletişim araçları ve iletişimin türleri gerek tarihsel gerek toplumsal süreci içinde yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerin iletişim becerilerini kullanmaya ve geliştirmeye yönelik pratikler de dersin kapsamındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
2) İletişim türlerini öğrenir ve tanımlayabilir.
3) Etkili iletişim ve sunum yöntemlerini öğrenir ve kullanabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim kavramı hakkında temel bilgiler
2) İletişim Tarihi, İletişim ve Dil, İletişimde Amaç ve İşlevler, İletişim Araçları, İletişim Disiplinleri. İletişim Süreci ve Öğeleri, İletişimin Temel Özellikleri
3) İletişim ve Enformasyon, Nasıl İletişim Kurarız? İletişim Türleri: Sözlü-Sözsüz İletişim. Yazılı İletişim – Görsel İletişim. Kişinin Kendisiyle İletişimi, Kişilerarası İletişim
4) İletişim Türleri: Grup İletişimi
5) İletişim Türleri: Örgütsel/Kurumsal İletişim
6) Çatışma Yönetimi. Aktif Dinleme
7) Kamusal İletişim. Uluslararası İletişim. Kitle İletişimi
8) Ara Sınav
9) Etkili İletişim Teknikleri, Beden Dili
10) Etkili Sunum Teknikleri
11) Ana Akım Yaklaşımlarca Geliştirilen Temel İletişim Kuramları
12) Grup Sunumları 1
13) Grup Sunumları 2
14) Grup Sunumları 3
15) Dönem Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ünsal Oskay, İletişimin ABC’si, İnkilap Kitaevi, 2017.

Diğer Kaynaklar: Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 2016.
Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları, Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları, 2016.
Deniz McQuail&Sven Windahl, Kitle İletişim Modelleri, İmge Kitapevi, 2010.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur.
2) Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır.
3) Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur.
4) Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır.
5) Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir.
6) Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir.
7) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
8) Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir.
9) Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır.
10) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
12) Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır.
13) Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır.
14) Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur.
2) Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır.
3) Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur.
4) Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır.
5) Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir.
6) Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir.
7) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
8) Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir.
9) Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır.
10) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
12) Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır.
13) Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır.
14) Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 3 70
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 2 28
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Final 1 17 1 18
Toplam İş Yükü 125