Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI017 | ||||
Ders İsmi: | İletişim Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. VEHBİ DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Fatih CAYMAZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, iletişim biçimleri ve türleri hakkında farkındalık kazanmaları, bunların toplumsal yaşamdaki önemi konusunda bilgilendirilmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca; edindikleri etkili iletişim becerileri sayesinde hem kişisel hem de kurumsal başarılarını artırmak hedeflenmektedir. Ders; öğrencilerin iletişim alanında düşünme, analiz etme ve tartışma yetilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğinde, iletişim kavramı, iletişim araçları ve iletişimin türleri gerek tarihsel gerek toplumsal süreci içinde yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerin iletişim becerilerini kullanmaya ve geliştirmeye yönelik pratikler de dersin kapsamındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim kavramı hakkında bilgi sahibi olur. 2) İletişim türlerini öğrenir ve tanımlayabilir. 3) Etkili iletişim ve sunum yöntemlerini öğrenir ve kullanabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim kavramı hakkında temel bilgiler | |
2) | İletişim Tarihi, İletişim ve Dil, İletişimde Amaç ve İşlevler, İletişim Araçları, İletişim Disiplinleri. İletişim Süreci ve Öğeleri, İletişimin Temel Özellikleri | |
3) | İletişim ve Enformasyon, Nasıl İletişim Kurarız? İletişim Türleri: Sözlü-Sözsüz İletişim. Yazılı İletişim – Görsel İletişim. Kişinin Kendisiyle İletişimi, Kişilerarası İletişim | |
4) | İletişim Türleri: Grup İletişimi | |
5) | İletişim Türleri: Örgütsel/Kurumsal İletişim | |
6) | Çatışma Yönetimi. Aktif Dinleme | |
7) | Kamusal İletişim. Uluslararası İletişim. Kitle İletişimi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Etkili İletişim Teknikleri, Beden Dili | |
10) | Etkili Sunum Teknikleri | |
11) | Ana Akım Yaklaşımlarca Geliştirilen Temel İletişim Kuramları | |
12) | Grup Sunumları 1 | |
13) | Grup Sunumları 2 | |
14) | Grup Sunumları 3 | |
15) | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ünsal Oskay, İletişimin ABC’si, İnkilap Kitaevi, 2017. |
Diğer Kaynaklar: | Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 2016. Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları, Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları, 2016. Deniz McQuail&Sven Windahl, Kitle İletişim Modelleri, İmge Kitapevi, 2010. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. | ||||||||||||||
2) Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
3) Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. | ||||||||||||||
4) Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
6) Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. | ||||||||||||||
7) Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. | ||||||||||||||
8) Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
9) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. | ||||||||||||||
10) Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. | ||||||||||||||
11) Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. | ||||||||||||||
12) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | ||||||||||||||
13) Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. | ||||||||||||||
14) Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. | |
2) | Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | |
3) | Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. | |
4) | Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
6) | Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. | |
7) | Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. | |
8) | Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. | |
10) | Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. | |
11) | Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. | |
12) | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | |
13) | Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. | |
14) | Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Final | 1 | 17 | 1 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |