UNI007 Diyetetikte Girişimcilikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI007
Ders İsmi: Diyetetikte Girişimcilik
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. YALÇIN YAMAN DURUSOY
Dersi Veren(ler): Dr. YALÇIN YAMAN DURUSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bölümden mezun olduktan sonra öğrenciler gerçek hayata adım attıklarında, temel girişimcilik, pazarlama sınıflandırması ve özellikleri gibi konularda bilgi sahibi olacaklar.
Dersin İçeriği: Genel olarak sınıf ortamında Soru-Cevap-Tartışma ile dersin yürütülerek temel girişimcilik ve pazarlama kavramları hakkında bilgi sahibi olmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eleştirel düşünme kavramı kapsamında çok boyutlu kavrar.
2) Ders sırasında proaktif katılım sonrasında sorun çözme ve kendini ifade eder.
3) Girişimciliğin sınırlarını kavrar
4) Girişimcilik ile pazarlamanın bir arada düşünüldüğünde ifade eder.
5) Öğrenilen bilgiler ile iş hayatının gerçeklikleri hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gıda Endüstrisine Bakış
2) Girişimcilik Kavramı
3) Girişimcilik ve İşletmecilik
4) Gıda Pazarında Girişimcilik
5) Girişimcilikte Pazarlama Kavramı
6) Pazarlama Yönetimi ve Planlaması
7) Genel Değerlendirme
8) Ara dönem sınavı
9) Tüketici Pazarları ve Davranışları ile Tutundurma kararları
10) Ürün Planlama ve Geliştirme
11) Uluslararası Pazarlama ve Yeni Gelişmeler
12) Girişimcilik ve Pazarlamada Verimlilik Faktörü
13) Toplam Kalite Yönetimi ve Verimlilik İlişkisi
14) Toplam Kalite Yönetimi ve Verimlilik İlişkisi
15) Toplam Kalite Yönetimi ve Verimlilik İlişkisi
16) final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bulduk, S., (2002), Gıda Teknolojisi, Detay Yayıncılık, Ankara
Erturgut, R., (2012), Toplam Kalite Yönetimi ve Liderlik, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Akdemir, A., (2012), İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Ekin Yayıncılık, Bursa
Mucuk, İ., (2010), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitapevi, İstanbul
Çetin, C., (1996), Yeniden Yapılanma ve Girişimcilik, Der Yayınları, İstanbul
Diğer Kaynaklar: Bulduk, S., (2002), Gıda Teknolojisi, Detay Yayıncılık, Ankara
Erturgut, R., (2012), Toplam Kalite Yönetimi ve Liderlik, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Akdemir, A., (2012), İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Ekin Yayıncılık, Bursa
Mucuk, İ., (2010), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitapevi, İstanbul
Çetin, C., (1996), Yeniden Yapılanma ve Girişimcilik, Der Yayınları, İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100