E-Ticaret ve Pazarlama | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI006 | ||||
Ders İsmi: | Dijital Medya Okuryazarlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZUHAL SÖNMEZER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Zuhal Sönmezer | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dijital medyada üretilen metinsel, görsel, video, infografik, emoji ve semboller bağlamındaki içeriklerin bireysel ve toplumsal yaşama etkilerini analiz etmektir. Bu anlamda dijital platformlarda algoritmaların bireysel karar mekanizmalarını nasıl ve hangi yollarla yönlendirdiği medyanın mesaj ve etki teknikleri açısından incelenecektir. Ders kapsamında, teyit ve doğrulama platformlarının kullanımı, dijital vatandaşlık kavramı bağlamında hak ve sorumluluklar, dijital nefret söylemi, siber zorbalık ve siber tacize karşı alınacak önlemler ele alınacaktır. Ayrıca, sosyal medya okuryazarlığı ve dijital dünyada karşılaşılması olası tehditlerle mücadele etme yolları üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği: | Dijital medya okuryazarlığı dersi, katılımcıların dijital içerikleri anlamalarını, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerini ve etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak amacıyla çeşitli konuları kapsamaktadır. Derste dijital medyanın tarihsel süreci, dijital içerik analizi, eleştirel düşünme biçimleri, dijital güvenlik ve gizlilik, etik ve sorumluluk, dijital vatandaşlık konuları işlenecek ve dijital medya okuryazarlık faaliyetlerinin ülkemiz ve dünyadaki son durumu aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital medyanın tarihçesi ve kuramsal boyutu hakkında konuşabilir. 2) Dijital medyanın kullanımında içeriklerin etkileri hakkında bilgi sahibi olur. 3) Dijital medyadaki ifade biçimlerini doğru bir şekilde analiz eder. 4) Dijital medyanın olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenir 5) Dijital medyayı okuma becerisini kazanırken aynı zamanda bir içerik üreticisi adayı olarak dijital medyayı yazma aşamasında sorgulayıcı/eleştirel tutum ve davranış yeteneği geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Medya Okuryazarlığı ve Dijital Medya Okuryazarlığı Temel Kavramlar | |
2) | İnternet Teknolojilerinin Tarihçesi, Gelişimi ve Küreselleşme | |
3) | Dijital Medyada Dezenformasyon, Manipülasyon ve Propaganda | |
4) | Dijital Medyada Baskı ve Çıkar Grupları | |
5) | Dijital Demokrasi ve Dijital Vatandaşlık | |
6) | Dijital Medyanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri | |
7) | Dijital Medyada Etik ve Kişisel Veri Kavramı | |
8) | Dijital Medyada Ulusal ve Uluslararası Güvenlik | |
9) | VİZE | |
10) | Dijital Medyada Nefret Söylemi | |
11) | Dijital Medyada Çocukların Korunması ve Siber Zorbalık/Taciz | |
12) | Dijital Medyada Eleştirel Bakış Açısı ve Teyit/Doğrulama Siteleri | |
13) | Dünyada ve Türkiye’de Dijital Medya Okuryazarlığı Çalışmaları | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, makale ve PDF materyaller. |
Diğer Kaynaklar: | Tokgöz, Oya. Temel Gazetecilik, (2015). Ankara: İmge Kitabevi Büyükbaykal Ilgaz, Ceyda. Medya Okuryazarlığı Eğitimi, (2018). İstanbul: DER Yayınları. Gönenç, Özgür. Medyada Algı Yönetimi, (2018). İstanbul: DER Yayınları. Tok, İpek & Ulusoy, Hande. Haber Okuryazarlığı Temel Kavramlar ve Güncel Tartışmalar, (2023). Konya: Literatürk Akademik. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma | |||||
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma | |||||
3) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma | 2 |
2) | Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma | 1 |
3) | Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 3 | 11 |
Final | 5 | 21 |
Toplam İş Yükü | 113 |